בנטלי, יצרניות מכוניות היוקרה הבריטית-גרמנית, הודיעה כי תחשוך בשבוע הבא את בנטלי קונטיננטל GT ספיד החדשה. הפרטים עדיין חסויים ברובם, אולם כבר בשלב זה ברור כי לראשונה מזה 21 שנים הקונטיננטל תיפרד ממנוע ה-W12 הייחודי שהפך לאחד מהסמלים של היצרנית בגלגולה המודרני. כדי להקל על הפרידה, בבנטלי מציינים כי המנוע החדש שיאכלס את חזית הספיד יהפוך אותה למכונית הסדרתית החזקה ביותר שיצאה משערי המפעל.
 

חשמל מהיר

כאמור, בשלב זה הפרטים מעטים וכך גם התמונות – בנטלי שחררה רק תמונת טיזר אחת של ה'ספיד' החדשה על רקע ירוק-מרוצים בריטי אייקוני בפני עצמו. נזכיר, גרסת 'ספיד' של קונטיננטל GT היא למעשה הגרסה הספורטיבית והמהירה ביותר של הדגם, ככזו אנו צפוים למופע דינאמי מזה של קונטיננטל GT "רגילה" ואלגנטית.

בשבוע הבא: בנטלי תציג את המכונית החזקה ביותר שייצרה מעולם
בנטלי קונטיננטל GT | צילום: בנטלי

מתחת למכסה המנוע צפויה יחידת הנעה חדשה לגמרי עבור הדגם. לראשונה בהיסטוריה, ה'ספיד' תזכה ליחידת הנעה היברידית-נטענת וזו תאפשר טווח נסיעה חשמלי של עד 80 ק"מ בין טעינות. 

בכל מקרה, בבנטלי נוקבים במעט מספרים: הספק המערכת הכולל יעמוד על לא פחות מ-782 כ"ס ונתון המומנט על 101.9 קג"מ, או 1,000 ניוטון-מטר עגולים. לא רק שהיא חזקה בהרבה מהספיד היוצאת בעלת מנוע ה-W12 – שם הוא הפיק 650 כ"ס ו-91.7 קג"מ – זו גם המכונית הסדרתית החזקה ביותר שייצרה בנטלי מעולם. המהירות המירבית תעמוד 335 קמ"ש, נתון התאוצה לא פורסם.

למרות שמדובר בשלב זה רק בהערכה בלבד, נראה כי יחידת ההנעה ה"חדשה" היא למעשה זו הוצגה כבר עם פורשה פאנאמרה החולקת עם קונטיננטל מכלולים רבים. נזכיר, פאנאמרה ההיברידית-נטענת משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 4.0 ל' בתצורת V8 למערך חשמלי המעמיד הספק משולב מירבי של 680 כ"ס בגרסה החזקה ביותר במבחר כיום. הסוללה היא בקיבולת 25.9 קוט"ש והטווח המירבי עומד על כ-91 ק"מ.