לאורך החודשים האחרונים עדכנה פולקסווגן את מבחר גרסאות הגולף, המשפחתית הקומפקטית שלה אשר חוגגת השנה 50 שנים מאז שהוצגה לראשונה. אז אחרי שחשפה את מתיחת הפנים לגולף ה"רגילה", עדכון דומה לגולף GTI ואפילו לקלאבספורט מגיע תורה של פולקסווגן גולף R כפולת ההנעה.

פולקסווגן גולף R
צילום: פולקסווגן
 

אותם עדכונים, בקצרה

נזכיר, במתיחת הפנים זכתה גולף המחודשת לרענון עיצובי קל אשר העניק לה מופע עדכני וזורם יותר משל הדגם היוצא. גם ה-R זכתה לעדכונים ברוח דומה אשר כוללים יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, חישוקים בעיצוב חדש, פגושים אגרסיביים יותר, דמוי דיפיוזר חדש מאחור ועוד. 

חבילת עיצוב "שחורה" תוסיף שורת אלמנטים מושחרים להופעה דינאמית ו"רעה" יותר: חישוקי 19 אינץ' בעיצוב ייחודי, תגי R מושחרים, לוגו היצרנית בשחור, קליפרים מושחרים, קצוות מפלט שחורים ואפילו יחידות תאורה "מעורפלות".

פולקסווגן גולף R 2024
צילום: פולקסווגן

בסביבת הנהג יש כעת גלגל הגה שעוצב מחודש, לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.1 אינץ' הכולל ממשק חדש ותאורת אווירה עשירה יותר. השינוי הבולט יותר לעין הוא מסך המולטימדיה החדש בגודל של עד 12.9 אינץ' אשר הביא לשינוי במבנה הקונסולה המרכזית והדשבורד. כמובן, ה-R תהנה מאותם עדכונים טכנולוגים שזכו להם שאר גרסאות הדגם כולל הטמעת עוזרת קולית עם יכולות בינה מלאכותית.

החלק המעניין בגרסה ספורטיבית שכזו נוגע כמובן למה שנמצא מתחת לפח – וגם כאן בפולקסווגן נקטו בגישה של לגעת כמה שפחות. 

פולקסווגן גולף R מנוע
צילום: פולקסווגן
 

איפה שהכיף מתחיל

המנוע הוא אותו EA888 מוכר – טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 333 כ"ס ו-42.8 קג"מ – ומדובר בתוספת צנועה של 13 כ"ס ביחס לדגם היוצא. נתון המומנט ללא שינוי. ואם המספרים נראים לכם מוכרים אתם לא טועים: אודי S3 החולקת את המנוע עם הגולף R מעמידה כיום הספק דומה, ואפילו המהדורה המוגבלת אחרונה של ה-R הוצעה כבר עם המנוע המדובר.

כבעבר, ההנעה כפולה והתיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העבר. נדמה כי בבסיס מערכת ההנעה הכפולה לא שונה באופן ניכר מזו של הדור היוצא, אולם חבילת R-פרפורמנס האופציונלית תפתח עבור הגולף יכולות שטרם נראו בעבר. לזו מערכת היגוי וקטורי ויכולת להעביר את הכוח בין הגלגלים על הציר האחורי ויחד עם מפת ניהול חדשה וחכמה הכוללת גם מצב "דריפט" נראה לנו שעשוי להיות כאן עסק עם מכונית משעשעת בהרבה מבעבר.

פולקסווגן גולף R החדשה
צילום: פולקסווגן