פולקסווגן ג'טה המשפחתית הוצגה לראשונה בשנת 1979 ונמצאת בשיווק מאז ועד היום. הדור הנוכחי (שביעי) הוצג בשנת 2018 ולפי לוח הזמנים המקובל בתעשייה היינו מצפים לראות בקרוב דור חדש לגמרי – אולם בפולקסווגן מכריזים על מתיחת פנים שניה לדגם.
 

לא בישראל, כן באמריקה

כאמור, הדור השביעי של ג'טה הוצג בשנת 2018 על בסיס פלטפורמת MQB המוכרת של היצרנית. בניגוד לקודמיו, דור זה של ג'טה לא הגיע לישראל – וככל הנראה לא צפוי שינוי בחזית הזו.

פולקסווגן ג'טה החדשה
צילום: פולקסווגן

החזית שכן שונתה היא זו של ג'טה המחודשת אשר זוכה להופעה אלגנטית ועדכנית יותר מזו של הדגם היוצא. ג'טה הקודמת הציגה הופעה פשוטה ומאוד "אמריקנית", ואילו לזו המחודשת מופע מעט יותר מתקדם ואתלטי בזכות יחידות תאורה צרות חדשות המתאימות לקו העדכני יותר של דגמי המותג. סבכה שעוצבה מחדש, פגושים אגרסיביים יותר וחישוקים חדשים תורמים גם הם להופעה. 

המעצבים עבדו עם על החלק האחורי. שם ניתן למנות ברשימת השינויים את יחידות התאורה שכעת הן צרות יותר ומחוברות ביניהן לצד פגוש שעוצב מחדש. גרסת GLI הספורטיבית עברה עדכון דומה ומוסיפה איפור ספורטיבי יותר כמו נגיעות צבע אדומות, חישוקים שחורים ופגושים אגרסיבים התורמים למופע דינאמי עוד יותר. 

פולקסווגן ג'טה 2024
צילום: פולקסווגן

במבט ראשון נדמה כי לא השתנה יותר מדי בסביבת הנהג ששומרת על מראה פולקסווגני אופייני. ובכל זאת, רשימת השינויים ארוכה למדי וכוללת גלגל הגה ולוח מחוונים מוקרן שעודכנו קלות, דיפונים חדשים, מושבים שעוצבו מחדש ותאורת אווירה עשירה יותר. השינוי הבולט ביותר הוא מסך המולטימדיה שמגיע כעת בגודל של עד 8 אינץ' (6.5 אינץ' בעבר) ולשם כך ביצרנית תיכננו מחדש את מבנה הקונסולה המרכזית והדשבורד.

עוד מציינים בפולקסווגן כי ג'טה המחודשת תוצע עם מערך הבטיחות העדכני של היצרנית הכולל, בין השאר, מערכת בלימה אוטונומית, התראה על סטיה מנתיב, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד.

פולקסווגן ג'טה 2024 סביבת נהג
צילום: פולקסווגן

היצע המנועים ללא שינוי. בבסיס ישנו מנוע ה-1.5 ל' המוכר (טורבו-בנזין) של היצרנית המפיק כאן 158 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. בראש ההיצע עומדת גרסת GLI הספורטיבית לה מנוע ה-2.0 ל' המוכר (EA888) במהדורה רגועה-יחסית: "רק" 228 כ"ס ו-35.6 קג"מ. המנוע הזה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה או לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. 

פולקסווגן ג'טה GTI 2024
צילום: פולקסווגן