ג'ורג' ראסל ומרצדס זכו בניצחון מפתיע בגרנד פרי האוסטרי שנערך אתמול (ראשון) אחרי שתאונה בין מקס ורשטפן ברד בול ללנדו נוריס במקלארן הוציאה מהמשחק את שני המובילים. שני סיים אוסקר פיאסטרי במקלארן לפני קרלוס סיינז בפרארי. 

קרקס הגרנד פרי הגיע לרד בול רינג בשפילברג אוסטריה, מגרש הבית של הקבוצה המובילה באליפות. ואכן, החל מיום שישי רד ונהג המוביל, אלוף העולם מקס ורשטפן, שלטו באירוע. ורשטפן ניצח גם במרוץ הספרינט שנערך בשבת, לאחר שהקדים את פיאסטרי ונוריס, שני הנהגים במקלארן והיה גם המהיר בהקפות הדירוג, שוב לפני נוריס.

פורמולה 1 אוסטריה
צילום: יצרן

עם הזינוק למרוץ עצמו, ורשטפן פתח היטב, ביסס יתרון גדול למדי על נוריס במקום השני – ונראה בדרך לניצחון קל. אולם, תקלה נדירה בהתנהלות הקבוצה במהלך החלפת הצמיגים השנייה – אליה שתי המכוניות נכנסו יחד – הביאה למחיקת אותו יתרון.

מרגע זה היה נוריס על הזנב של ורשטפן, והמקלארן שלו הייתה מהירה מאוד לקראת שלבי הסיום. הקרב בין השניים היה צמוד ביותר, וכל אחד מהנהגים התלונן בקשר על התנהגות עמיתו. אחרי מספר ניסיונות עקיפה, נראה היה שנוריס שלא ויתר מצליח – אלא שמגע בין שתי המכוניות הביא לכך שאלה סבלו מתקרים. תחילה היה נראה כי ורשטפן הוא הנפגע העיקרי, אלא שאז הסתבר שהמקלארן ניזוקה יותר ונוריס נאלץ לפרוש. ורשטפן חזר למקום החמישי וגם עונש של עשר שניות שקיבל על התנהגותו במהלך העקיפה לא באמת פגע במעמדו בראשות הטבלה. למעשה, הפער שלו ביחס לנהג השני גדל. 

אוסטריה פורמולה 1
צילום: יצרן

בדיעבד נוריס הוזהר טרם נסיון העקיפה האחרון על יציאה מקווי המסלול מספר פעמים והיה צפוי לקבל עונש של חמש שניות. נראה שברד בול לא הודיעו על כך לוורסטפן. כי הוא יכול היה להיות צמוד אליו מאחור ועדין לנצח.

וכששניים רבים השלישי מרוויח – והפעם היה זה ראסל במרצדס שמצדה ממשיכה להשתפר. הוא ניהל מרוץ סולידי וכמעט נטול אירועים, היה באותו זמן במקום השלישי ובפער ניכר משני המקומות הראשונים, לא נראה כמי שיכול לאיים עליהם, בוודאי שלא היה מועמד לניצחון. גם פיאסטריף שבגלל עונש במקצה הדירוג זינק מהמקום השביעי ולא מהשלישי, הרוויח מהתאונה, וכך גם סיינז שהעניק תוצאה יפה לפרארי בסופשבוע שהיה מאוד מאכזב עבור הקבוצה. וכך שני נהגים אלה, שלא ראו את עצמם עולים לדוכן המנצחים אך מספר הקפות קודם, עלו לפודיום עם סיום המרוץ.

המילטון עקף בתחילת המרוץ את ראסל, אך כמו עוד נהגים לא מעטים ספג 5 שניות עונשין בגלל שעלה על פס הפרדה בכניסה לרחבת הטיפולים, והוא סיים רביעי לפני ורשטפן, ניקו הולקנברג בהאס, סרג'יו פרז ברד בול השנייה. קווין מגנוסן במקום השמיני השלים סופשבוע מצוין להאס ודניאל ריקרדו (RB) ופייר גסלי באלפין סגרו את העשירייה הראשונה. 

פורמולה 1 מרצדס
צילום: יצרן

גרנד פרי אוסטריה, מסלול רד בול, שפילברג, 30.06.24

1. ג'ורג' ראסל – מרצדס
2. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 
3. קרלוס סיינז – פרארי 
4. לואיס המילטון – מרצדס 
5. מקס ורשטפן – רד בול 
6. ניקו הולקנברג – האס
7. סרג'יו פרז – רד בול 
8. קווין מגנוסן – האס
9. דניאל ריקרדו – RB 
10. פייר גסלי – אלפין

אליפות הנהגים אחרי 11 מרוצים (מתוך 24)

1. מקס ורשטפן – 237 נק'
2. לנדו נוריס – 156 נק' 
3. שארל לקלר – 150 נק'
4. קרלוס סיינז – 135 נק'
5. סרג'יו פרז – 118 נק'

אליפות היצרנים אחרי 11 מרוצים (מתוך 24)

1. רד בול – 355 נק' 
2. פרארי – 291 נק' 
3. מקלארן – 268 נק' 
4. מרצדס – 196 נק'
5. אסטון מרטין – 58 נק'