ליפמוטור, אותה אנחנו חווים בישראל דרך הרכב העירוני החשמלי הזול ביותר בשוק, ה-T03, הכריזה אשתקד על שותפות עם מטריית המותגים של תאגיד סטלנטיס. ברית זו יצאה לדרך, רשמית בחודש מאי האחרון כאשר דגמים ראשונים של ליפמוטור יצאו מהמפעלים האירופיים של החברה בפולין בהמשך השנה, כולל דגם מעודכן של ה-T03 עם עזרים בטיחותיים מתקדמים, אשר יגיע גם לישראל לאחר מכן.     

לאור השינויים האסטרטגיים והחיבור למערב, בהחלט שווה לעקוב אחר דגמים חדשים של ליפומוטור שעשויים, בהתאם לתקינות והביקושים להתגלגל לאירופה ואולי משם גם לישראל. דגם חדש שהוצג לאחרונה, בהחלט נראה בעל פוטנציאל גלובלי, עם מחיר אטרקטיבי של כ-20 אלף יורו (משוער). מדובר ברכב פנאי בגרסת PHEV או חשמלי מלא, עם מקום לששה נוסעים בשם C16. 

יגיע לארץ? Leapmotor הציגו רכב פנאי עם ששה מקומות
צילום: יצרן

מבחינת פרופורציות מדובר ברכב פנאי/מוביל נוסעים לא גדול מאוד אבל בטח לא צנוע מטראז' ולא רחוק במידות מ-SUV דוגמת קיה EV9; אורכו כמעט חמישה מטרים, רוחבו 1.9 מ', גובהו 1.77 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.82 מ'. הוא מבוסס על רצפה דור 3 של המותג הסיני והוא זמין בששה צבעים כולל התאמות בגוונים ייחודיים לקבינה (יש גם סגול אם תרצו), חישוקי 21 אינץ' כסטנדרט ועוד. 

המערכת המנועית, של דגם הפלאג-אין משלבת בין מנוע בנזין 1.5 ל' לבין מנוע חשמלי, המניבים הספק כולל של 231 כ"ס ו-32 קג"מ. הביצועים אינם ידועים, אולם הסוללה - בקיבולת 28.4 קווטש תספק טווח נסיעה ל 200 קילומטרים לפי מחזור הנהיגה הסיני (באירופה, סביר שמדובר בטווח נמוך בלפחות 50%). הגרסה החשמלית המלאה תחלץ כמעט 300 כ"ס ובסיועה של סוללת 68 קווט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 520 קילומטרים. במקרה זה, סביר שהטווח קרוב מאוד ל-WLTP.   

יגיע לארץ? Leapmotor הציגו רכב פנאי עם ששה מקומות
צילום: יצרן

חלל הפנים משלב יוקרה עם גאדג'טים למכביר, כמיטב המסורת הסינית. שני צגים ענקיים בגדלי 14.6 אינץ' ו-10.25 אינץ' חולשים על כלל המערכות והמחוונים, ובשורה השניה צג תקרתי 15.6 אינץ'. בגרסאות בכירות ניתן לאפיין אותו עם מושבי קפטן כורסתיים בעלי פונקציות עיסוי, מיזוג וחימום, ואם יש לכם ילדים קטנים, לא צריך לחשוש מפני נזקים משום שהמושבים והדיפונים עוטים שכבת סיליקון להגנה מפני מריחות של מזון וידיים דביקות. כמו כן, מגיע ה-C16 עם שלל מערכות הגנה, 30 חיישני התרעה ובטיחות, כולל בקרת לידאר של חברת Nvidia והתאמה לנהיגה אוטונומית דרגה 3.  

יגיע לארץ? Leapmotor הציגו רכב פנאי עם ששה מקומות
צילום: יצרן