מזראטי חשפה מכונית חד פעמית מסדרת פולגורה גראן קבריו לציון 50 שנה להקמת ייקב טנייאנלו המיוצר באזור ואל די פסה בעיר סאן קאסיאנו. מהדורה זו, תוצאה של פיתוח פנימי של חטיבת הפרויקטים הבלעדיים של מזראטי, תמכר במסגרת מכירה פומבית שתערך ב-14 ביולי בפסטיבל האוכל והיין בעמק נאפה, קליפורניה. כן, רק אחת והיא תגבה מחיר גבוה מאוד. 

הגראן קבריו חולקת את היכולות שלה עם אחותה הסגורה, ולכן צפויה לרוכש המאושר חגיגה בשיא עוצמתה; המערכת מייצרת תפוקה מרבית של 760 כ"ס (ו-830 כ"ס באובר-בוסט לזמן קצר) בחיבור אל סוללת 92 קווט"ש. נתונים אלו, מאפשרים לה האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות ועד מהירות מרבית של 290 קמ"ש.

טווח הנסיעה המרבי יתקצר בהתאם ללחץ שתפעילו על המצערת, אולם אם תהיו מחושבים דיו וחולגנים ברמה מבוקרת, ייתכן שתצליחו לחלץ מרחק נסיעה שנע בין 400 ל-380 קילומטרים ריאליים. בפחות מ-20 דקות, תשיבו לסוללה 80%.

משכרת: מזראטי פולגורה גראן קבריו טנייאנלו
צילום: יצרן

אז אם לא בביצוע, כנראה באסתטיקה טמונים ההבדלים. פה נכנסת החטיבה המיוחדת של מזראטי לדקויות ספציפיות, מתואמות בייחד עם מייסדי הייקב. כך למשל, גוון החוץ של המזראטי נקרא טרה (אדמה) די טנייאנלו, צבע המדמה אגוז בהשראת "אדמת הגפנים", כך המותג האיטלקי, עם שכבת צבע נוספת, חמימה יותר שמתכתבת עם צללים אדמדמים המאפיינים את מרתפי החביות של המפעל. התקרה, בגוון שחור, החישוקים והקליפרים בצבע כהה עם אותיות בצבע נחושת. לוגו מזראטי פולגורה, הוצמד עם צבע נחושות בוהק יותר.

משכרת: מזראטי פולגורה גראן קבריו טנייאנלו
צילום: יצרן

החוויה נמשכת אל תא הנוסעים, בין שתי דלתותיו תמצאו מושבים, שלראשונה במזראטי מרופדים בתרכובת של חברת ואגיה, עם תבניות וצורות גאומטריות שמזכירות את שורות הגפנים הפזורות על גבעת טנייאנלו עם ניגודים לבנים. הדלתות מדופנות בגימורים מושחרים בחלקם בטכנולוגיית חריטת לייזר עם פרטים הסטוריים, ומשענות הראש משלבות את סמל מזראטי עם רקע של שמש.

אירוע זה, לא בא יש מאין והוא משקף את התרבות האיטלקית במיטבה; מזראטי בחרה ליצור שותפות מוטורית עם ייקב טנייאנלו על רקע חגיגות 110 השנים של המותג, בעוד חצי היובל ליינות הגורמה של המשפחה מייצגים את הצדדים הקולינריים המשובחים של השושלת הזו, לה כבר ששה דורות שעוסקים בתחום.