ככל שהרכב החשמלי מעמיק את האחיזה שלו בכבישים, כך מצטברות התהיות לגבי כדאיות רכישתו בשלב "בוגר", בתחלופת ידיים גדלה. אבל אם לפני כמה שנים אף אחד לא שקל אפילו לרכוש רכב חשמלי משומש מאי אילו סיבות ודאגות אז כעת עולה, לפחות על פי מחקר בגרמניה שהציבור אינו חד משמעי יותר, בכפוף למספר כללים ותנאים.  

על פי המחקר, שבוצע על ידי מכון ה-DAT הגרמני, המבצע משאלים ומחקרים בתעשיית הרכב החדש והמשומש מ-1931, מעל 51% שרוצים לקנות רכב חשמלי, לא שוללים רכישה של דגם חשמלי משומש. ואולם, התנאי לקנייתו מעמיד מחסום לא קל לצד שמנסה להיפטר ממנו.

על פי המשתתפים במחקר, גיל הרכב החשמלי אינו יכול לעבור 12 חודשים - ואף רצוי שיהיה פחות מכך. ואולם לפני שלוש שנים, כאשר בוצע מחקר דומה, אחוז המשיבים לשאלה זו עמד על 30%.  ועדיין, ב-DAT מציינים כי בקרב הנשאלים, קיימת העדפה ברורה לרכב חשמלי חדש - 60% מעוניינים רק בדגם שיוצא מהמפעל. רק 13% מסכימים לקנות רכב חשמלי בן יותר משנה.  

בירידה לרזולוציות כלכליות, הנשאלים השיבו כי החסם המשמעותי ביותר מבחינתם הוא עדיין מחיר השיווק של הרכב החשמלי - 65% השיבו כי קיים מחסור ברכבים חשמליים במחיר נגיש. באותה נשימה, 36% השיבו כי גם הרכבים החשמליים המשומשים יקרים מדי בשלב זה.

טסלה מודל 3
צילום: יצרן

עוד טיעון נגד רכב חשמלי משומש כרוך בהתיישנות; מעל שליש אמרו כי."הם מפחדים שרכב חשמלי שנרכש היום, פשוט יהיה בלתי רלוונטי בעוד שנתיים", אומרים מארגני המחקר.  60% מקרב הנשאלים שעומדים בפני רכישת רכב חדש, לא מעוניינים ברכב חשמלי, כל עוד לא ניתן להטעין איתו בנוחות בבית. רק תשעה אחוזים מאלו שמחפשים רכב משומש, אמרו שיקנו רכב חשמלי.  

בשורה התחתונה, שוק הרכבים החשמליים המשומשים ניצב בפני סוגיות נפרדות לחלוטין ועד מוקדם לדעת כיצד תראה התמונה בעוד שנתיים; ריבוי מותגים, הזדקנות טכנולוגית מואצת, פגיעה בטווחי הנסיעה לאורך זמן, עמידות הסוללה בפני תנאי אקלים מעורבים. לכך, יש כמובן להוסיף את הקפריזות במיסוי שמניידות את המחירים למטה ולמעלה, כמו למשל במקרה של טסלה שהפחיתה מחירים באקט של חירום כדי לשמור על תחרותיות מול היצרנים הסינים.