ב.מ.וו נערכת לפרידה (לא כל כך צורמת) מרכב הפנאי X4, אלטרנטיבת דמוית קופה ל-X3 שהוצגה ב-2015. כמו ה-X6, ממנו שאב השראה, ה-X4 נולד כדי לחזק את תדמית רכבי ה-SAV של היצרן, ראשי תיבות ל-Sports activity coupe. ואולם בניגוד ל-X6, שכנגד לא מעט ביקורות הפך ללהיט מכירות, לא הצליח להצמיד לתדמית הספורטיבית גם את הבונוסים הכלכליים. 

במבט על כלל המסירות שלו, ארה"ב, קנדה ואירופה, ניכר כי מעולם לא רשם הישגים מרשימים; באמריקה נמכר מדי שנה בממוצע של כ-6000 יחידות, כאשר שנת השיא שלו הייתה ב-2021, עם קצת יותר מ-10,500 יחידות. קנדה הסתפקה בממוצעים פושרים של כ-1,500 יחידות בשנה בממוצע ורק באירופה, הטביע חותם: בכל שנותיו, הגיע ל-200 אלף לקוחות. בישראל, המספרים צנועים בהרבה. 

ב.מ.וו תציג ב-2026 יורש חשמלי מלא שלו, אם כי הרבה יותר שימושי ממנו, וככל הנראה לא באותן פרופורציות או סיומת קופה קלאסית. באותה שנה היא תחשוף שורה של דגמים חשובים, כולל מקבילה חשמלית של סדרה 3, את ה-IX3, IX5 וכן את IX7, כאשר בעתיד יעברו לרצפה עוד יותר מתקדמת, שתבשר על דור חדש של דגמים חשמליים.  

עבור BMW, ה-X4 מכווץ את השורות שבין ה-X6 ל-X3, גם ברמת הביצוע, גם במחיר אך מבחינת המיצוב ה-X2 סותם את החלל בהעדרו ולכן אין הגיון בטיפוח שניהם זה לצד זה. הוא ישאר במחזור המכירות לפחות עוד שנה וחצי כך שמי שרוצה לרכוש אותו בישראל לא איחר את הרכבת; הוא נמכר כיום במחירים החל ב-430 אלף שקל ועד 640 אלף שקל לגרסת ה-M40i.