חלף לו קצת זמן, וגם יונדאי הצטרפה לחגיגה החשמלית עם האיוניק 5 וגזלה פלח שוק מכובד מאוד. סקיוול (השייכת לקונצרן האלקטרוניקה הענק SKYWORTH) נכנס גם הוא למגרש של היבואנים הגדולים ובחן את מקומו עם ה-ET-5 - רכב פנאי חשמלי בגודל בינוני.
היום אחרי כ-3 שנים בערך, הן נמכרות כמשומשות ומציעות לא מעט תמורה למחיר של 165,000 שקלים.
טסלה מודל 3
שנה: 2021יד: ראשונה
גרסה: סטנדרט ריינג'/ הנעה אחורית/ 325 כ"ס
טווח נסיעה (מבחן אוטו): 370 ק"מ (440 ק"מ WLTP)
הספק טעינה: עד 170 קילוואט DC (סוללה; 55 קוט"ש)
מחירון: 139.000 שקלים (נמכר בלוח יד2 ב-150,000 שקלים)
קילומטראז': 47,000 ק"מ
בשנת 2021 הודיעה טסלה כי תתחיל את שיווק דגמיה השונים בישראל. תחילה הגיעה המודל 3 - משפחתית חשמלית גדולה כאשר כבר בגרסת הבסיס הציעה הנעה אחורית עם 325 כ"ס וטווח של 448 ק"מ.
בתחילת דרכה בארץ טסלה מודל 3 נמכרה ב-180,000 שקלים, עם הזמן מחיר זה נדד צפונה. לאחר כמה עליות וירידות מחירים, טסלה מודל 3 משנת 2021 נמכרת היום כמשומשת במחיר של 150,000 שקלים והיא מציעה לא מעט.
תא המטען במודל 3 בנפח 425 ליטרים, המרחב ליושבים מאחור מעולה. גג השמש פנורמי לא נפתח (ללא כיסוי). מושבי דמוי עור עם חימום וכוונון למושבים הקדמיים.
אבזור נוסף שהיה בתשלום; ריפוד פנים לבן (עבור כ-4,000 שקלים). מערכת בטיחות אוטו-פיילוט (עבור כ-37,500 שקלים). צבע שונה מלבן (עבור כ-4,000 עד כ-7,500 שקלים). חישוקי "19 (עבור כ-5,500 שקלים).
בכל הנוגע לאחזקה, בטסלה ממליצים להחליף את נוזל הבלמים ואת מסנן המזגן אחת לשנתיים. אחריות על הסוללה ומערכת ההנעה: 8 שנים/160,000 ק"מ. אחריות מקיפה: 4 שנים/80,000 ק"מ.
סקיוול ET-5
שנה: 2022יד: ראשונה
גרסה: פרמיום/ הנעה קדמית/ 204 כ"ס
טווח נסיעה (מבחן אוטו): 400 ק"מ (460 ק"מ WLTP)
הספק טעינה: עד 145 קילוואט DC (סוללה; 72 קוט"ש)
מחירון: 161.500 שקלים (נמכר בלוח יד2 ב-140,000 שקלים)
קילומטראז': 62,000 ק"מ
קבוצת כדורי, היבואן של סקיוול בארץ התחילו לייבא את ה-ET-5 באוקטובר 2021. רכב פנאי חשמלי בגודל בינוני עם מידות נדיבות ואבזור רב. המנוע החשמלי מספק 204 כ"ס, ההנעה קדמית וטווח הנסיעה המוצהר 460 ק"מ.
מידותיו הנדיבות של הסקיוול מעניקים לו יתרון משמעותי. נפח תא המטען 467 ליטרים, למושב האחורי שפע של מקום ומרחב לראש ולרגליים. עוד יתרון ל-ET-5 והוא בדמות האבזור; תאורת לד ולייזר, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית, מושבים קדמיים חשמליים עם אוורור וחימום, ריפוד דמוי-עור, גג זכוכית ומשטח טעינה אלחוטי. רמת 'פרימיום' כוללת בנוסף ריפוד עור אמיתי, מערך מצלמות היקפי ועוד.
טיפול בסקיוול ET-5 יש לבצע כל שנתיים או 40,000 ק"מ (המוקדם מבינהם). אחריות: 8 שנים/200,000 ק"מ על הסוללה והמנוע (5 שנים/200,00 ק"מ אחריות מקיפה).
יונדאי איוניק 5
שנה: 2022יד: ראשונה
גרסה: פרסטיג'/ הנעה אחורית/ 217 כ"ס
טווח נסיעה (מבחן אוטו): 410 ק"מ (481 ק"מ WLTP)
הספק טעינה: (סוללה; 72.6 קוט"ש)
מחירון: 170.000 שקלים (נמכר בלוח יד2 ב-165,000 שקלים)
קילומטראז': 62,000 ק"מ
בשנת 2020 הכריזה יונדאי על תת מותג חשמלי בשם "איוניק". יונדאי איוניק 5 הוא רכב הפנאי הראשון למשפחת ה-"איוניק" של יונדאי כאשר הוא הוצג ב-2021 והגיע לישראל באותה השנה. ההנעה אחורית והמנוע מספק 217 כ"ס וטווח של 481 ק"מ.
למרות שהמראה של איוניק 5 דומה לתצורת האצ'בק, בפועל הוא רכב פנאי באורך לא מבוטל. בסיס הגלגלים ענק באורך של 300 ס"מ, (בפורד אקספלורר לדוגמא בסיס הגלגלים באורך 302 ס"מ) מה משקנה לו המון מרחב בתא הנוסעים במיוחד במושב האחורי. תא המטען ענק גם הוא והא בנפח 516 ליטרים.
מרווח הטיפולים ביונדאי איוניק 5, כל שנתיים או 30,000 ק"מ, המוקדם מבינהם. אחריות: 7 שנים/150,000 ק"מ על הסוללה והמנוע (5 שנים/100,000 ק"מ אחריות מקיפה).