פולקסווגן דוחה את השקת הגולף החשמלית בשנתיים לפחות, כך על פי דיווחים בכלי התקשורת בגרמניה. בקונצרן תכננו לשווק את הרצפה המודולארית החדשה, ה-SSP, בשנה הבאה אולם בשל בעיות חומרה וכן בגלל מגבלות תקציביות, הוחלט למצות את הרצפה הנוכחית והרצפה המעודכנת של הדגמים החשמליים. 

לפי הפרסומים, הגולף החשמלית, שהייתה אמורה להיחשף ב-2027, עם שיווק ב-2028, תגיע לכבישים רק ב-2029, לכל המוקדם. דגמים חדשים נוספים שיוברגו על רצפת ה-SSP, כולל רכב פנאי בגודל בינוני, ה-T-ספורט, שמתברג בין טוארג לאטלס, נדחו אף הם, חלקם אפילו ל-2031. 

נימוק אחד, נתלה כפי שצוין בחומרה של המכוניות, נקודת תורפה בולטת של רכבי VW מאז החלו לגלגל החוצה מכוניות חשמליות. רצפת ה-SSP אמורה הייתה לקלוט למערכת הפנימית את תוכנת ה-E3 דור 2.0, פרי פיתוח חטיבת המשנה, קריאד של הקונצרן, אולם כעת עולה כי הדגמים יגיעו לשוק בפיגור עצום, ובמרחקי זמן קצרים מאוד, ומשם נובע הקושי לעמוד בתחזיות.

גולף חשמלית? לא על פי לוח הזמנים המקורי
צילום: פולקסווגן

סיבה שנייה, יותר משמעותית, כרוכה בהידוק חגורת התקציב של פולקסווגן בשנים האחרונות. החל בשנת 2026, דגמים חשמליים של פולקסווגן לא יבוססו על רצפת ה-MEB המקורית כי אם על רצפה אבולוציונית, ה-MEB פלוס; בפולקסווגן מחכים בקוצר רוח להשקה זו, ב-2026, משום שהיא אוצרת את חשיפת הדגם החשמלי הזול ביותר של חטיבת הנוסעים, ה-ID.2 החשמלי, עם תמחור של כ-25 אלף יורו. 

תחת הנחת עבודה זו, פולקסווגן תחויב לסחוט את המקסימום האפשרי מהדגמים החשמליים הסמוכים ביותר לייצור על פלטפורמת ה-MEB פלוס, ולכן רצפת ה-SSP בכלל והדגמים העתידיים בפרט - נדחקו שנים קדימה. מי שעשויה לסייע לחטיבה בהכנת התשתית לחומרה, ואולי להחליף אותה היא חברת ריוויאן, עימה הקימה שותפות לאחרונה. ייתכן שגם אקספנג, שחתמה עם פולקסווגן על הסכם לייצר שני כלי רכב חשמליים עם טכנולוגיה "חכמה" בפברואר האחרון, תהיה בתמונה.