הונגצ'י תשיק 12 דגמים חשמליים חדשים עד 2030, כך עולה על פי דיווחים של כלי התקשורת בסין. חלק ניכר מהם מכוונים לשוק האירופי, תוך מטרה לתקוע יתד במדינות "קולטות" כגון גרמניה וצרפת. 

הונגצ'י, שנוסדה ב-1958 היא חברה באחזקה ממשלתית, חלק מקבוצת FAW, שעיקר הפעילות שלה מרוכזת במכירת רכב היוקרה גדל הממדים, ה-HS9 באזורים כגון נורבגיה, שוודיה, דנמרק וגם ישראל, דרך היבואנית סמלת במחיר של התחלתי של 400 אלף שקל. באירופה - 60-100 אלף יורו. 

שני דגמים שכבר נמצאים על קו הזינוק הם רכב פנאי מקבוצה D ומכונית ספורט סדאן נוספת עם הנעה חשמלית, ובהמשך הדרך ישווק גם רכבי פלאג-אין הייבריד.

הונגצ'י תשיק תריסר דגמים חשמליים
צילום: מערכת אוטו

האסטרטגיה של הונגצ'י היא להתמקד בזירה שהסינים מתקשים בה מאוד - שוק רכבי היוקרה, עם הצהרה על סך מסירות של כ-30 עד 50 אלף יחידות בשנה במהלך חמש השנים הקרובות. המותג מסר בסך הכול 207 דגמי HS9 באירופה בחמישה חודשים, כך שמצפה להם עבודת תשתית מורכבת. המכירות בישראל, הסתכמו במחצית הראשונה בקצת פחות מ-40 יחידות. 

"הונגצ'י תכבוש את האירופים עם איכות גבוהה ויוקרה חסרת פשרות", אומר ראש מנהל החטיבה האירופית באנגליה, ג'ילס טיילור, לשעבר בכיר ברולס רויס. "לסין יש עכשיו כוח השפעה גלובלי. עידן ההעתקות נגמר והעידן הגלובלי החל - סין נמצאת חזק בתמונה".  

דגם הסדאן, שמכונית אב טיפוס שלו הוצגה בפסטיבל המהירות בגודווד, ימכר עם הנעה כפולה, שני מנועים חשמליים ותפוקה מרבית של 620 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות וטווח נסיעה של כ-500-600 קילומטרים לפי מחזור WLTP (עוד נתון לשינויים). 

בתוך כך, קבוצת FAW ניצבת, כמו כל המותגים הסינים באירופה מול חומת מיסוי, או במקרה שלהם - 31%. תחת הגבלות אלה, אומר טיילור, צריך לבחון את המצב מחדש, וייתכן שהפערים יגולגלו לרוכשים. "אם לא יחולו הקלות - אנחנו נראה עליית מחיר של 20 אלף יורו בדגם ה-HS9. ועדיין, שום דבר לא יעצור את תכנית ההתרחבות".