מנכ"לית העל של GM, מארי בארה, מהתומכות הגדולת במהפכה החשמלית, בעיקר בהובלת מותג היוקרה קאדילק, אמרה לאחרונה כי הדרישה לרכב חשמלי "הרבה יותר חלשה" מכפי שהם חזו, ועל כן יש צורך לעצור ולעשות חושבים. ג'נרל מוטורס תכננה להגיע לסף ייצור של מיליון רכבים חשמליים ב-2025 אולם מסתמן שאין התכנות להגשמת החזון הכלכלי של המותגים.
"אין סיכוי שנגיע למיליון מכוניות חשמליות מהסיבה הפשוטה שהשוק לא עובר את האבולוציה הטכנולוגית - הוא לא מתפתח בקצב מהיר", כך היא מציינת. יחד עם זאת, היא שומרת על אופטימיות ומחדדת כי בסוף הם יגיעו ליעד הזה, אבל "זה תלוי בצרכנים - ואנחנו קשובים למה שקורה".
ב-2020, ג'נרל מוטורס הכריזה על שדרוג מספר מפעלי ייצור והסבת פסי ההרכבה לקליטת טכנולוגיה חשמלית, בהשקעה של מיליארדי דולרים, וזמן קצר לאחר מכן הקצתה קרוב ל-30 מיליארד דולר לפיתוח רכבים חשמליים מלאים. תכניות אלה, לא הוגבלו לארה"ב, שכן קאדילק כבר הצהירה שבכוונתה לשוב לאירופה עם דגמים חשמליים בהם הליריק, וכן שברולט עתידה לשווק ביבשת המערבית את האיקווינוקס החשמלי.
לא זורם להם
האמריקנים אולי חתומים על התנעת המהפכה החשמלית בזכות השימוש הנרחב ברכבי טסלה, אולם מסקרים שנערכו בחודשים האחרונים נמצא כי לפחות מחציתם יעדיפו, בפעם הבאה שיחליפו מכונית לרכוש אותה עם מנוע בעירה ולא בהנעה חשמלית.מתחילת הקדנציה, בממשל ביידן מנסים לתמרץ את הנהגים לעבור לרכב החשמלי, כולל חבילות סיוע שרק לאחרונה הוזרמו לג'נרל מוטורס, אולם הבעיות נותרו על השולחן; על פי משרד האנרגיה בארה"ב, רוב הטעינה מתרחשת בבתים הפרטיים, והתשתית החיצונית מונה כיום פחות מ-40 אלף מסופי טעינה לרכב החשמלי - רבע מהם בקליפורניה והשוק, בהתאם ליעדים, צריך פי חמישה.
נתח השוק של הרכב החשמלי בארה"ב אמנם בעלייה, ומתייצב כרגע על 8%, אך המחירים עדיין גבוהים והצרכנים חושבים פעמיים. גם אופי השימוש של האמריקנים שונה, שמרני יותר, ואין יותר סבסוד משמעותי מצד המדינה למי שמחליט לנטוש את מנועי הבנזין והדיזל כדי ליישר קו עם האג'נדה הסביבתית שמנהיג הממשל. אלא שרובם, לפחות כרגע, מצביעים אי-אמון בגישה הזו.