במפגשים סטטיים שכאלה, ועוד יותר בחשיפה מוקדמת של מכונית (תחת אמברגו והצהרת סודיות) שעיקרה חזות, המעצב יהיה לרוב הכוכב. יקוב הירצל, האחראי על העיצוב החיצוני של ה-A5 בהחלט בשל למעמד.

הוא כבר הספיק להיות מעורב בעיצוב משפחת ה-A5 היוצאת, כולל ה-RS5 שהייתה ממש ההצעה שלו. "תחילה זו הייתה רק הקופה ואז שכנענו את אודי ספורט לעשות גם את הספורטבק. זה לא תוכנן מראש ונעשה מהר. עבדתי גם על ה-A3 עם חואן קרלוס חוארטה מרטינז (מעצב ה-Q5 העתידי), הן על הספורטבק והסדן. כמעצב אתה מתחרה עם הרבה מעצבים ואני בר מזל שעיצובים שלי הגיעו לייצור. איכשהו זה די נדיר וכמעצב אתה צריך לדעת לחיות עם זה שעיצובים שלך לא יגיעו לייצור".

אודי A4
צילום: אודי

עד כמה ה-A5 שונה מה-A4 היוצאת?

"זו פלטפורמה שונה וממדים גדולים יותר. העולם של המכוניות הנמוכות משתנה אז היינו צריכים ללכת לכיוון הספורטיבי, האקספרסיבי והמרגש. היא קצת גדולה יותר אבל הכל מאוד שונה. בדור הקודם השמשה הקדמית לא הייתה כה משופעת והשרירים המפוסלים מעל בתי הגלגל ומכסה המנוע נראו מאוד שונה בתפיסה".

האם לקחתם משהו מה-A5?

"הדור הקודם היה קשור מאוד ל-A4 אז מה שלקחנו משם זו התחושה הדינמית. הייתה לה כבר מראש חזית נמוכה יותר מ-A4 ועשינו עם זה עוד צעד לכיוון הספורטיבי".

איך מסייעת הפלטפורמה החדשה?

"היא מביאה סרנים רחבים יותר, גלגלים גדולים יותר ובסיס גלגלים גדול יותר. היא מאפשרת למקם באופן שונה את קורה B.

ובגלל שעבדנו על עיצוב המכונית במקביל לפיתוח הפלטפורמה זה סייע לנו במיקום הקורות, ואפשר להביא יותר פיסול לדופן המכונית ולדלתות. זה אפשר ליצור תא מנוע שנראה ארוך יותר ולעגל את השמשה למרות שכאן אנו מוגבלים בגלל התצוגה העילית. בעבר היינו פחות מעוגלים ויותר חדים בנפח מעל הגלגלים".

אודי A4 2024
צילום: אודי

אתם מדברים על הזזת הקורה הקדמית. האם לא הפסדתם מקום בשל כך?

"בסיס הגלגלים גדול יותר והיא רחבה יותר אז אנחנו מרוויחים מקום. בפועל ההבדל בין מיקום בסיס הקורה הקדמית אינו כה גדול אבל כאן מבחינת מראה חלקה התחתון של הקורה שקוע יותר אז זה תורם לתחושה".

האם קיבלתם השראה מדגמי העבר?

"ב-A4 המקורית של 1994 יש משהו במבנה קצה דלת תא המטען שיצר  ספוילר מובנה. יצרנו תצורת נפח בעזרת יחידות התאורה, שהינה די דומה ומתאימה לסדן ספורטיבית. צריך לזכור שזו הייתה A4 ראשונה אחרי אודי 80.

"הלכנו למחסן ההיסטורי שלנו ובדקנו איזה צעדים עשה כל דור. מצאנו שחלק עשו צעד גדול יותר וחלק אבולוציה. אנחנו בפירוש רצינו הפעם צעד גדול. יש לנו מחסן גדול עם כל המכוניות כולל כל דורות ה-A4. ה-80 הראשונה הייתה יפה מאוד ואלגנטית הדור השלישי שלה עשה קפיצה גדולה בצד האירודינמי ושילב זאת עם מראה שהוא מאוד נצחי. זו הייתה קפיצה ענקית בעיצוב. זה לא משהו שחזרנו עליו אבל רצינו שהתחושה תהיה דומה. של קפיצה גדולה".

דגמי אודי A4 2025
צילום: אודי

ועדיין, רבים עוברים לרכבי פנאי היום

"זו הייתה מכונית הלחם והחמאה של אודי והיום הרבה רוצים SUV. ואנחנו יודעים זאת. עם המידע הזה הרעיון היה לא לפנות לכולם אלא למי שרוצה סדן דינמית ואוהב לנהוג. זו מכונית שמכוונת לספורטיביות והרעיון היה לתת לכיוון אחד ברור העדפה ולא לנסות לרצות את כולם".

אתם בטוח מציצים למתחרות השכנות. האם קיבלתם השראה גם משם?

"יש הרבה דגמים בתחום עם פרטים נאים. לנו היה חשוב ליצור מכונית שמזוהה מאוד כאודי. הייתה לי תמונה על שולחן העבודה של קוואטרו ספורט שנראית מאוד מאוד אגרסיבית. תמונה שניה הייתה של מזראטי A6G קלאסית וישנה עם מכסה מנוע ארוך ושמשה מעוגלת. זו מכונית מאוד אלגנטית שעדין מראה את הכוח שלה".

כיצד תיראה ה-RS?

"זה ייקח עוד קצת זמן. אבל היא תהיה מדהימה"

אודי A4 אוונט
צילום: אודי