אוסקר פיאסטרי, נהגה הצעיר של קבוצת מקלארן, השיג את ניצחונו הראשון בפורמולה 1 פרי לאחר שניצח בגרנד פרי של הונגריה. פיאסטרי בן ה-23 הקדים את חברו לקבוצה לנדו נוריס שהיה המהיר בהקפות הדירוג.

מקלארן שלטה במסלול מתחילת המרוץ ועד סופו, אבל זהות המנצח לא הוכרעה אלא ממש לקראת סופו. נוריס שזינק ראשון והפסיד מקום זה ממש בהתחלה, עקף בהמשך את פיאסטרי בגלל החלטת הקבוצה להכניסו קודם להחלפת הצמיגים השנייה. הקבוצה ביקשה מנוריס כי יחזיר את ההובלה לפיאסטרי, אבל זה סירב כמעט עד לרגע האחרון.

עם קשר לעבר: הפעם האחרונה שמקלארן השיגה ניצחון כפול בהונגריה הייתה ב-1999 עם מיקה האקינן ודיויד קולטהארד; לואיס המילטון במרצדס שסיים שלישי ציין את הפעם ה-200 בה הוא עולה לפודיום, חלק מהשלישייה המובילה במרוץ.

מקלארן פורמולה 1
צילום: מקלארן
 

יום מרוץ

קרקס הגרנד פרי הגיע למסלול הונגרורינג שליד בודפשט ומקלארן הייתה שוב המהירה ביותר ושני נהגיה ראשונים בעמדת הזינוק. עם סיום מקצי הדירוג מצא עצמו אלוף העולם, מקס ורשטפן שלישי, לפני המילטון.

בזינוק נכנסנו שלושת הראשונים לפנייה הראשונה ביחד. פיאסטרי יצא ממנה ראשון בעוד נוריס מסתבך בקרב עם וורסטפן שעבר אותו מחוץ למסלול, אך החזיר לו את המקום השני בהמשך. מכאן ועד להחלפת הצמיגים השנייה הוביל פיאסטרי בבטחה, הקבוצה מנהלת את המרוץ היטב ונוריס קרוב מאוד אליו.

עם זאת, הקבוצה חששה שהמילטון שבמקום השלישי יכול לסכן את נוריס, למרות שהפער ביניהם היה גדול, והכניסה אותו ראשון להחלפה השנייה. דבר זה נתן לו יתרון וכאשר פיאסטרי נכנס להחלפה עלה נוריס להוביל. מנקודה זו החל דין ודברים עם הקבוצה שנמשך לאורך כל עשרים ההקפות האחרונות. הקבוצה ניסתה לשכנע את נוריס שיחזיר את המקום לפיאסטרי, בעוד הבריטי מגדיל את יתרונו לפנים ומגיב באומרו "ראשית, נראה שיתקרב אלי".

פרארי פורמולה 1
צילום: פרארי

לבסוף, שתי הקפות לסיום, נוריס התרצה ואפשר לפיאסטרי לעבור אותו. האירוע וההתנהלות בקשר פגעו בשמחה הקבוצה על ההצלחה הגדולה של הקבוצה, וחייבו התייחסות להקשר הרחב יותר; נוריס שבמקום השני הוא היחיד בשלב זה שיכול איכשהו לאתגר את ורשטפן, למרות שהפער ביניהם גדול (76 נק'). בכל הקשור לדירוג היצרנים הפער קטן יותר, ופרארי השנייה רחוקה 51 נקודות מרד בול המובילה; עד סוף העונה נותרו עוד 10 מרוצים. 

מאחור ניהל ורשטפן קרבות נגד הצמד של פרארי והמרצדס של המילטון. אלוף העולם לא היה מרוצה הן מיכולת המכונית והן מכך שהקבוצה בחרה בהחלפת צמיגים מאוחרת ביחס לקבוצות האחרות. 

וכך, למרות שלקראת סיום המרוץ הוא היה על צמיגים מהירים וחדשים הוא איבד שני מיקומים, להמילטון וללקלר. לאחר החלפת הצמיגים הוא אמנם עבר את לקלר, אך כאשר ניסה בהקפה ה-63 (מתוך 70) לעקוף בסוף הישורת את המילטון בקרב על המקום השלישי הוא פגע במרצדס וירד מהמסלול. ורשטפן הצליח לחזור למסלול אך נאלץ להסתפק במקום חמישי אחרי לקלר.

שישי סיים קרלוס סינז בפרארי לפני סרג'יו פרז ברד בול השנייה שזינק מהמקום ה-16 אחרי עוד תאונה במקצה הדירוג. אחריו סיים ג'ורג' ראסל במרצדס השנייה שהקדים את יוקי טסונודה ב-RB ואת לאנס סטרול באסטון מרטין.

מרצדס פורמולה 1
צילום: מרצדס

גרנד פרי הונגריה, הונגרורינג, 21.7.24 

1. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
2. לנדו נוריס – מקלארן
3. לואיס המילטון – מרצדס
4. שארל לקלר – פרארי
5. מקס ורשטפן– רד בול
6. קרלוס סיינז – פרארי
7. סרג'יו פרז – רד בול
8. ג'ורג' ראסל – מרצדס
9. יוקי טסונודה – RB
10. לאנס סטרול – אסטון מרטין

אליפות הנהגים לאחר 13 מרוצים (מתוך 24)

1. מקס ורשטפן – 265 נק'
2. לנדו נוריס – 189 נק'
3. שארל לקלר – 162 נק'
4. קרלוס סיינז – 154 נק'
5. אוסקר פיאסטרי – 149 נק'

אליפות היצרנים לאחר 13 מרוצים (מתוך 24)

1. רד בול – 389 נק'
2. פרארי – 338 נק'
3. מקלארן – 222 נק'
4. מרצדס –241 נק׳
5. אסטון מרטין – 69 נק'