קרוב לשנתיים חלפו מאז השיקה 'שלמה מוטורס' את מותג BYD בישראל. בפרק זמן קצר ומורכב מבחינה מדינית וכלכלית, הצליח היצרן הסיני לנער את טבלת המכירות ולשתול את רכב הפנאי האסטרטגי אטו-3 בצמרת, עם למעלה מ-10,000 רישויים רק מתחילת השנה הנוכחית. לצידו, נמכרים מכונית הספורט סדאן החשמלית סיל, רכב הסאלון האן ומוביל הנוסעים טאנג. בקרוב, יושק גם רכב הפנאי סיל-U (רבעון אחרון של השנה הנוכחית).   

ואולם, רבים בישראל מצפים להשקת הרכב החשמלי הזול ביותר של BYD, ה-סיגל (Seagull), או 'דולפין-מיני', נדבך נוסף מהסדרה הימית שהפכה לחותמת של BYD בפלח רכבי הנוסעים. סיגל הוא רכב קומפקטי עירוני מסגמנט A שהושק באפריל האחרון באזורים גאוגרפיים מצומצמים כמו ברזיל, אוסטרליה וחלקים מסוימים של דרום ארה"ב במחיר התחלתי של 20,000 דולרים, עם תקינות מותאמות.  

שלמה מוטורס, כפי שהכריזה בתחילת השנה, תשווק את סיגל בחציון השני של 2025, אולם כפי שמסתמן כעת מכלי התקשורת בשנחאי, שעתידים להשיק גרסה מעודכנת שלו באוגוסט הקרוב, המכירות בישראל תצאנה לדרך עם שיפורים סמליים בהיבטים קוסמטיים וטכנולוגיים, ועל פי הדיווח יש גם להתכונן להתייקרות קלה של אחוזים בודדים בשל התוספות. 

מטבעו של חידוש מתומצת מאוד, הסיגל ישמר את המידות המקוריות שלו; בסיס גלגלים של 2.50 מ', אורך של 3.78 מ' ורוחב של 1.71 מ'. אולם כדי לחזק את זהותו, BYD העניקה לו ליטושים מסוגננים שלא בהכרח בולטים לעין באופן מיידי. חלק מהשינויים כוללים, כמו שנעשה בשנה הקודמת, הסרת הכיתוב 'בנה חלומותיך' מהזנב, מכסה מנוע חלק יותר ובתי תאורה משודרגים. כן יהיו לו כיסויי גלגלים בעיצוב חדש וספוילר אחורי חדש וקורות אחוריות בתמה מושחרת (כנראה תלוי בגרסה).

byd סיגל
צילום: יצרן

בחלל הנוסעים, BYD מציינים למשל תוספת של מצלמת 360 מעלות, מושבים חשמליים עם חימום, וכן גלגל הגה בעיצוב שונה במעט. אולם המערכת המרכזית נותרה במקומה: צג 10 אינץ', לוח מחוונים 7 אינץ' ומערכת שמע בסיסית עם ארבעה רמקולים. מבחינת ביצועים, הסיגל משתמש במנוע חשמלי אחד בהספק 74 כ"ס, טווח נסיעה של כ-230 קילומטרים לכל היותר וטעינה מרבית של 40 קילוואט (80% ב-30 דקות). המהירות המרבית, היא 130 קמ"ש. 

byd סיל u
צילום: אוהד אלגוב

אז כמה יבקשו תמורת הדגם המחודש? לא הרבה. בסין נמכרו בחצי השנה האחרונה כמעט 170 אלף יחידות של סיגל ותחת מיני-רענון מאוד מוגבל, יימכר ב-72-87 אלף יואן, כלומר תוספת קטנה של 300 דולר. ב-BYD, כך נראה, ממשיכים לקרוא נכון ובראייה גלובלית את מפת הצרכנים ולא חוששים לגבות פרמיה צנועה כדי להגדיל את הרווחים גם בקומת הכניסה. 

בישראל, נמכר BYD אטו-3 ב-169 אלף שקל, למעשה רכב הפנאי הנגיש ביותר שלהם, ממוצא בדולפין. סיגל אמור לתת ליבואן "פקק" מחירים מלמטה, ייתכן בגזרת ה-125 אלף שקל, אולי דרומית לשם, וינסה ליצור תנועת קונים ערה לרכבים החשמליים הקטנים - משהו שעדיין לא חווינו בישראל במספרים גדולים. הוא ישווק עם תקינה אירופית מלאה, כלומר עם מעטפת הגנה מתקדמת.