טויוטה מוטור העולמית מדווחת על שיא מכירות של חטיבת טויוטה ולקסוס באירופה. במחצית הראשונה של השנה מסרה 625 אלף מכוניות - גידול של 9% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. כל אחד ממותגי המשנה של היצרן הגדול ביותר בעולם רשם צמיחה, כולל האגף המסחרי שלזכותו עליה בשיעור של 10%. 

בזכות המספרים לעיל, טויוטה הצליחה לתקוע יתד במקום השני בכלל המסירות של רכבי הנוסעים, אולם לקסוס הגדילה אף יותר והופכת לאחד ממותגי הפרמיום עם קצב הצמיחה המהיר ביותר באירופה - עליה של 21% ביחס למחצית הראשונה של שנת 2023.  

טויוטה, חלוצה בהנעה היברידית, למעשה כמעט ולא מקדמת בצורה אגריסיבית מכירה של מנועי בעירה ללא סיוע חשמלי. הוכחה לכך, נעוצה בעובדה שכמעט 75% מהיקף המכירות שדווח עליו בחודשי ינואר-יוני, היה של רכבים חשמליים או מחושמלים; מסירות של רכבים היברידיים גדלו ב-11%, פלאג אין ב-38% וחשמלי מלא ב-35%.  

"אנחנו כמובן שמחים מאוד מהיקף המכירות ומכך שאנחנו מאוד דומיננטים בשוק. הביקוש לרכבים היברידיים, פלאג-אין וחשמליים של טויוטה גבוה מאוד", אומר מאט הריסון, סמנכ"ל בטויוטה אירופה. "זו הוכחה לכך שאנחנו מבינים את הלקוח והאסטרטגיה שלנו שמתפרשת על פני כמה שיטות, היא הגישה הנכונה", כך מוסיף.

טויוטה יאריס קרוס
צילום: יצרן
 

ירידה לצד בטחון

בישראל, טויוטה אמנם מתמודדת עם חוסרים במלאי מכוניות הלחם והחמאה בשל החרם הטורקי, כמו למשל הקורולה שזמינותה הלכה והתמעטה וכן C-HR. בה בעת, סביר להניח שהיא תצליח לתרגם את הפערים העצומים במכירות הרכבים ההיברידיים למרחב "בטחון" גם בתקופות מאתגרות וזאת בשל היתרון בהיצע הדגמים הכולל של הרכבים להם סיוע חשמלי.

מתחילת 2024, מסרה יוניון מוטורס בארץ מעל 13,200 מכוניות היברידיות - כמעט כפול מהמקום השני אותו מאכלסת יונדאי. גם האחרונה, כאמור מדווחת על ירידה בגלל בעיות אספקה של דגמים חשובים כגון i20 או i10 המיוצרים בטורקיה.