קבוצת כלמוביל חנכה היום (רביעי) את פעילות מותג ג'אקו והציגה את J7 – דגם ראשון מתוך שישה רכבי פנאי של מותגי ג'אקו ואומודה השייכים לצ'רי שישווקו כאן.

דגמים אלה של ג'אקו ואומודה יוצעו עם מנועי בנזין, בגרסאות היברידיות רגילות ונטענות ובהנעה חשמלית. מותגים אלה אמורים להוות את ראש החץ של פעילות קבוצת צ'רי באירופה. 
 

דגם, גרסאות

ג'אקו הוא המותג הראשון מהשניים המתחיל לפעול בישראל ועושה זאת עם J7, רכב פנאי קומפקטי שהוצג ב-2023 וחולק בסיס עם צ'רי טאנסואו 06 (ודגמים נוספים). לדגם זה עיצוב קשוח שנועד בין השאר לציין כי יש לו יכולת שטח טובה מהמקובל בדגמי פנאי קרובים. בין השאר ל-J7 אפשרות להנעה כפולה ולפי המפרט הוא יכול לחצות מכשול מים בעומק עד 60 ס"מ.

ג'אקו J7
צילום: יצרן

ג'אקו J7 מבוסס על פלטפורמת TX1 אותה הוא חולק בין השאר עם צ'רי טיגו 7, ואורך בסיס הגלגלים שלו 267 ס"מ; אורכו של הרכב 450 ס"מ, רוחבו 186.5 ס"מ, גובהו 167 ס"מ ונפח תא המטען 424 ליטרים. 

דגם זה מושק בישראל עם מנוע בנזין המוכר מדגמי צ'רי האחרים המשווקים כבר בישראל, אך הנתונים שונים. זהו מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר כאן 147 כ"ס ו- 28.4 קג"מ (בצ'רי: 186 כ"ס ו-28 קג"מ), התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית או כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 10.8 שניות בהנעה קדמית, 12 שניות בכפולה והמהירות המרבית היא 180 קמ"ש בשתי הגרסאות.  

צריכת הדלק הממוצעת 13.3 ק"מ/ל' בהנעה הקדמית, 12.5 ק"מ/ל' עם ההנעה הכפולה והציון הירוק 14. 

בהמשך יחל שיווקו של J7 בגרסה היברידית-נטענת המבוססת על מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ולזו טווח של קרוב ל-90 ק"מ בהנעה חשמלית.

ג'אקו J7 בארץ
צילום: אוהד אלגוב
 

אבזור, מחירים

ג'אקו J7 מצויד בפלטפורמה אלקטרונית מתקדמת מבוססת קוואלקום 8155 המאפשרת עיבוד נתונים מהיר במיוחד, לתגובה מהירה של מערכות הבטיחות (כולל ניהוג אוטונומי ברמה 2 פלוס), פעולה מיידית של מערכות השליטה ברכב, התקשורת והמידע, עדכון דרך האוויר (OTA).

ג'אקו טוענת לרמת בטיחות גבוהה ביותר בכל הקשור לקשיחות המרכב והגנת הנוסעים מפני התהפכות. במפרט הבטיחות בכל רמות האבזור: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת האבזור הבסיסית שבע כריות אוויר, בשתיים שמעל גם כרית לברכי הנהג.

ברמת האבזור 'אקזקוטיב', המוצעת ב-170,000 שקלים, תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, מצלמות היקפיות כולל כזאת המצלמת מתחת לרכב, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, צג "13.2, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה, ריפוד דמוי-עור.

ג'אקו J7 סביבת נהג
צילום: אוהד אלגוב

רמת האבזור 'טיטניום', שמחירה 179,000 שקלים, כוללת גם גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, הזחת מושב הנוסע הקדמי על-ידי הנוסע מאחור.

במפרט הטכני ברמת האבזור 'אדוונצ'ר' העולה 200,000 שקלים הנעה כפולה, מצבי ניהוג לשטח, מערכת סינון אוויר מתקדמת – ובאבזור בנוסף: אוורור למושבים הקדמיים הכוללים גם שליטה בתמיכת הגב התחתון, צג "14.8 ותצוגה עילית, מערכת שטח משודרגת של סוני.  מי שחושק בתוספת גג שחור, יאלץ להיפרד מ-3,000 שקלים נוספים. 

לג'אקו J7 אחריות של 5 שנים או 150,000 ק"מ.

ג'אקו J7 מחירים
צילום: אוהד אלגוב