ענף הקבלנות והאינסטלציה אולי אינו מוכן לבשורה החשמלית, אולם מי שכן בשל מוטורית לעשות את הקפיצה הטכנולוגית, יכול כעת לבחון חלופה למנועי בעירה שנחתה השבוע בישראל: טנדר הדאבל קבינה החשמלי של היבואנית דלהום מוטורס, ה-eTUNLAND של מותג Foton (קבוצת BAIC). זוהי סנונית ראשונה של החטיבה בעקבותיה יגיעו דגמים נוספים, כולל משאיות חשמליות.

הטנדר החשמלי מבוסס על סדרה שהחלה את דרכה ב-2011 עם גרסאות קונבציונליות, אולם כיום, לצד גרסת דיזל שתגיע בהמשך עם 2.0 ל' 160 כ"ס ותיבת 8-מהירויות אוטו', מדובר ברכב עבודה בעל הנעה אחורית, חשמלי מודרני ועדכני, עם התאמות למערכת חשמל במתח גבוה יחסית ויכולת גרירה ונשיאה שימושיים לגודלו. 

במידותיו, מדובר בטנדר שתואם את הפרופורציות של הקטגוריה הבינונית, עם אורך של 5.34 מ', בסיס גלגלים של 3.1 מ', רוחב של 1.91 מ', גובה של 1.87 מ', מרווח גחון 19.5 ס"מ עם זווית גישה של 27 מעלות וזווית נטישה של 19 מעלות. מאחורי היושבים, ארגז באורך 152 ס"מ, רוחב של 158 ס"מ וגובה של 44 ס"מ. משקלו הכולל, אינו מורשה לעבור 3.2 טון. 

המערכת החשמלית מפיקה 177 כ"ס ו-33 קג"מ. הרצפה נושאת סוללה של CATL מסוג ליתיום פוספט בקיבולת 88.5 קווט"ש, כך שטווח הנסיעה המרבי עומד על 450 קילומטרים בתקינה אירופית. בקרת הטעינה שלו כשירה לקבל 77 קילוואט, כך שניתן להשיב לסוללה 80% בחצי שעה, בעוד בזרם AC משך הטעינה אורך שמונה שעות. ערכים אלו, מאפשרים לו לשאת משקל של עד 900 ק"ג.  

רשימת האבזור התקנית כוללת מערכת מולטימדיה עם צג 10 אינץ', שליטה על פונקציות מסוימות מגלגל ההגה, ממשקי בלוטות', בקרת אקלים, חיישני חנייה אחוריים, תאורת LED יומית, חלונות אחוריים כהים, תצוגת נסיעה לאחור וכן מגיע עם כבל טעינת חשמל באורך חמישה מטרים.

דאבל קבינה: החל שיווק טנדר חשמלי חדש, eTUNLAND
צילום: יצרן

בהיבט הבטיחותי, מחדדים בדלהום מוטורס, כי הטנדר מיוצר כעת במספר מצומצם, ועל כן מצויד ה-eTUNLAND במעטפת הגנה שתורחב במשלוחים הבאים. כרגע, מגיע עם 2 כריות אוויר וכן מעודכן עם מערכות הגנה חיוניות בהתקנה מקומית עם התרעות פסיביות לשמירת מרחק, סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים וכן מערכת לניטור שטח "מת" במראות הצד. 

אבי שדה, מנהל השיווק של חברת דלהום מוטורוס, היבואנית הרשמית של FOTON בישראל, מסר: ״הגעתה של פוטון מוטור לישראל היא בגדר גיים צ'יינג'ר. לתחום רכבי המסחריות, ההסעים והמשאיות. ענקיות הרכב הסיני כבשו את צמרת מכירות הרכב הפרטי בישראל ואין לי ספק שאנחנו רק בתחילתה של מהפיכה גם בסגמנט זה". 

המחיר עומד על 306 אלף שקלים ולמשך ההשקה 298 אלף שקלים. מסגרת האחריות לסוללה היא 8 שנים או 160 אלף קילומטרים ומכללי הרכב תחת אחריות ל-5 שנים או 200 אלף קילומטרים (המוקדם ביניהם). טיפול לרכב נדרש כל 40 אלף ק"מ או פעם בשנתיים לפי הנחיות היצרן.