משרד התחבורה הסיני פרסם פרטים נוספים אודות רכב הפנאי סמארט 5 שגרסת אב טיפוס שלו הוצגה לפני ארבעה חודשים במסגרת תערוכת הרכב בבייג'ין. פרט לנתונים והמידות המעודכנים, מסתמן כי ויזואלית שומר על הקווים המקוריים של דגם המחקר, מוותר על קצת קישוטים כדי לשוות לו מראה בוגר והרפתקני במידה הרצויה.

סמארט, בעבר הרחוק מותג שהקדיש את פעילותו למרחב העירוני, ממשיך לבסס את אחיזתו בשוק הרכב דרך הנעה חשמלית, וה-5 יהיה הרכב השלישי במשפחה של המותג אחרי ה-1 (החל ב-190 אלף שקל) וה-3 דמוי הקופה (החל ב-205 אלף שקל), היום תחת שיתוף פעולה בין חברת מרצדס לתאגיד ג'ילי. כנגזר מכך, גם ה-5, עושה שימוש בפלטפורמת SEA אותה אפשר למצוא תחת המושבים של דגמי זיקר, וולוו ועוד.

המידות של סמארט 5 מציבות אותו בקו אחד עם רכבי הפנאי של סגמנט D, עם אורך כולל של 4.7 מ', רוחב של 1.92 מ', בסיס גלגלים של 2.9 מ' ומשקל של 2 טון לערך - כך שמדובר ברכב פרטי לא קטן, קצת כבד, שיידע כנראה לרתום את הרצפה השטוחה לאזור מחיה נעים ומרווח לכל חמישה הנוסעים. 

בקרביים לפחות ארבע אופציות, בראשן בחירה מנוע חד מנועי לדו מנועי, בהספק שינוע החל ב-220 כ"ס בגרסה הראשונה, עבור ל-335 כ"ס בגרסה כפולת הנעה ועד 415 כ"ס בגרסת בראבוס הספורטיבית לה גם כיול מובחן למתלים והיגוי, גם בלמים. 

ניתן לאפיין אותו בסוללת 76 קווטש או 101 קווטש, עם טווח נסיעה מרבי של עד 740 קילומטרים על פי מדד סיני CLTC, כך שבמחזור אירופי, WLTP הטווח יהיה קרוב יותר ל-600 קילומטרים, אולי פחות מכך בכמה אחוזים. בקרת מתח של 800 וולט, אומרת שאפשר להחזיר לסוללה 80% ב-15 דקות במסוף מהיר. 

הבכורה הרשמית מתוכננת ל-28 באוגוסט. מחירים, יפורסמו בסמוך למועד השקתו.

סמארט 5 קונספט
צילום: יצרן