הרבה לפני שתכנס לייצור מלא בשנה הבאה, שברולט חושפת את ה-ZR1 החדשה - דור חמישי, במסגרת אירוע מצומצם, עם נתונים חלקיים שנעשה במטה המרכזי שבו היא גם תורכב, בבאולינג גרינג קנטקי. מאז ומתמיד, ה-ZR1 ייצגה את פסגת הקורבט המיתולוגית וגם הפעם - אין מקום לפשרות בכל מה שכרוך בתרכובות, כיול ותחנת הכוח שלה - גולת הכותרת של ה-ZR1 החדשה. 

בשברולט אומרים בגאון שזו "קפיצת המדרגה" המשמעותית ביותר בכל תולדותיה של הקורבט ואחד היתרונות שלה מעבר לתכונותיה הדינמיות, כך אומר המהנדס הראשי, טאדג' יוכטר, נעוץ בעובדה שהיא לא תעניש את המשתמש היומיומי בכביש הציבורי, על אף שהיא מכונת מסלול מושחזת. 

"השתלנו לפה מנוע עם 1,064 כ"ס כך שהיא תוכל להתחרות בדגמים כמו פורשה 911 ורכבים שנמכרים בסכומים של שש ספרות ומעלה עם ביצועים יוצאי דופן ושימוש ברמה השגרתית", כך הוא מוסיף. לקורבט ZR1 החדשה, מנוע 5.5 ל' מרכזי-אחורי עם שמונה בוכנות וצמד מגדשי טורבו, אולם הנתונים הרשמיים שלו טרם פורסמו, שכן המהנדסים עוד לא אימתו את היכולות הסופיות.

מה שכן, מיזם מסוג כזה, לא היה אפשרי אם לקורבט עדיין היה מנוע קדמי, בין היתר בשל מיקום שני מגדשי הטורבו. "אם היית תוחב את ה-V8 שג'נרל מוטורס פיתחה עבור ה-ZR1 בקורבט עם מנוע קדמי, לא היית מצליח לחלץ ביצועים טובים יותר כי אין חלל פנוי לכל הרכיבים והאיזון משתנה לרעה. הדבר היחיד שהיה קורה, הוא שהצמיגים היו מתלקחים. במנוע מרכזי-אחורי, ככל שיש לך יותר כוח - כך המהירות תגדל".


שברולט קורבט ZR1
צילום: יצרן

בשברולט מבטיחים מהירות מרבית שתחצה בקלות 215 מייל לשעה, שהם כ-350 קמ"ש, והיא תוצע במרכב קופה ומרכב קבריולה. תהיינה תוספות לכל המערכות החיוניות: בלימה, קירור, ספויילרים לתיעול אוויר, וכן חישוקי 20 אינץ' קלים במיוחד על צמיגי מישלן פיילוט ספורט S4.

"אנחנו מדברים פה על מהירויות מסחררות", אומר ג'ף הולדר, מהנדס ראשי בפיתוח הקורבט ZR1. "אני לא יכול לחלוק אתכם את כל המידע לצערי אבל יש למה לחכות". בינתיים, שברולט כן מספרת שנערכו מספר מבחנים עם ארבעה נהגי מבחן שונים, עם דגש על האצות לרבע מייל (400 מטרים) שהסתיימו ב-10 שניות בלבד, וכל הנהגים העפילו ל-200 מייל לשעה (320 קמ"ש) בכיול של הקורבט ZR1 במקטע הצפוני של הנורדשלייפה.

שברולט קורבט ZR1 סביבת נהג
צילום: יצרן

שברולט, על אף חוסר הבהירות כרגע לגבי לוח הזמנים של המכוניות החשמליות, תקדיש הרבה זמן ומאמץ ביצירת משפחה ספורטיבית הררכית הנשענת כמעט במיתוג עצמאי על השם והמוניטין של הקורבט. כל דגם ימוצב בצורה שונה, אומר מנהל השיווק של שברולט, בראד פרנץ: "יש לנו את סטיינגרי - הנגישה ביותר, את ה-Z06 - מכונית המסלול, ה-E-RAY, האופציה ההיברידית ואת ה-ZR1 - צמרת הביצועים".