בהתאם לפרסומים לפני כחצי שנה, מיצובישי מוטורס העולמית תחבור לניסאן והונדה לטובת מיזמים חדשים בענף הרכב, החל בחומרה, מערכות פלאג-אין וכלה במנועים חשמליים. שיתוף פעולה זה, במעורבות יצרנית הרכב השניה (הונדה) והשלישית (ניסאן) בגודלה ביפן, תאפשר למשולש היפני להפחית את הלחץ התחרותי שמפעילות היצרניות הסיניות בשנתיים האחרונות, במיוחד בסין. 

ההסכם מעט מורכב אך בתמצית הדברים, כפי שנהוג בשילוב כוחות - מתגמל כל יצרן לפי חסרונותיו ובקשותיו. אחד הסעיפים למשל מדבר על יישור קו רוחבי בכל המותגים בכל מה שכרוך בחומרה ומולטימדיה. אולם ניסאן, שטרם הציגה רכב בעלי הנעת פלאג-אין, תנצל את הנסיון של מיצובישי בתחום זה כדי לצמצם את הפערים. סעיף נוסף, מתאר שיתוף פעולה שטומן בחובו יצירת רכבים עירוניים קטנים, לא ברור אם חשמליים. 

בניסאן, שנמצאת חלקית תחת בעלות מיצובישי (34%) ורושמת ירידה חדה ברווחיה בסין ובארה"ב שמנקזות מחצית מכלל המכירות העולמיות של השתיים, פרסמו כבר בנובמבר אשתקד כי בכוונתם לייצא 100 אלף מכוניות לסין ב-2025, כולל שניים או שלושה דגמים חשמליים וכן לראשונה - ישיקו רכב PHEV, או פלאג אין המשלב סוללה, מנוע בעירה ומנוע חשמלי. כל הדגמים מיוצרים במפעלים של ניסאן בסין. דגם אחד לפחות, יושק עד סוף 2024.  

שיתופי פעולה, נזכיר הם לא דבר יוצא דופן בתעשיית הרכב בכלל וביפן בפרט. גם טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם כרתה הסכמים ארוכי טווח עם חברות כמו סובארו, דייהטסו, סוזוקי ומאזדה, ומוסרת בסביבות 16 מיליון מכוניות בשנה בזכות שיתופי הפעולה שיזמה. השלישיה היפנית, ניסאן, הונדה ומיצובישי, כך מסתמן תוכל לגלגל כ-50% מסך המסירות של טויוטה בשנת פעילות סדירה.