מעצבים, כבר כתבנו, הם כמעט תמיד הכוכבים של אירועי חשיפה של דגמים חדשים, וכך גם עם הצגתה של A6 – המכונית החשמלית החדשה של אודי. הדמות המבוקשת באירוע זה היא סשה היידה, האחראי לעיצוב החיצוני. היידה מסביר הפנים, לא מפתיע לגלות, היה גם שותף במלאכת העיצוב של e Q6-טרון החדש, וברזומה שלו גם Q8 (הרגיל), גם גרסאות RS5 ו-RS6. 

"עבדתי גם על מכונית התצוגה משנגחאי ולא שינינו כאן הרבה מעבר לפרטים הרגילים שמשנים במכוניות כאלה; זה ממש 90% אותו הדבר. החזית עם המסכה השחורה ויחידות התאורה המוסתרות הן כמו במכונית התצוגה כך שאנחנו מאוד קרובים. 

"בחלק התחתון של הדופן יש קו בולט כמו זה שב-e Q6-טרון, ומבחינתנו הוא מדגיש שיש כאן סוללה מתחת לרצפה. אנחנו רוצים ליצור קשר בין דגמי הפנאי למכוניות הנוסעים כאן, וכך גם הדיפיוזר מאחור וההמשך של הפגוש האחורי לתוך הדופן דומים".

אודי A6 החדשה
צילום: אודי

ניתן לראות קשר בין כל הדגמים החדשים של אודי מבחינת קו התאורה מאחור

"נכון, יש לכך ביטוי כאן וזה יהיה בכל המבחר החדש, גם בדגמי הבנזין. אודי הוא מותג של אור ותמיד היה כזה, ואנחנו רוצים שמרכיב זה יאפיין את כל מבחר הדגמים". 

מצד שני, החזית מאוד שונה בין דגמי הבנזין לחשמל

"יש כאן אותה צורה של 'סינגל פריים', אלא שכאן זה פשוט הפוך. החלק הפנימי צבוע בצבע המרכב והוא מוקף במסגרת ומסיכה שחורות. זה הפוך אבל עם אותם מרכיבים שיש ב-A5 וב-Q5 החדשים. כאן התאורה הראשית מוסתרת ולכן יחידות התאורה המיועדות ליום נראות הרבה יותר צרות, וזה כמובן משפיע מאוד על הנראות".

נראה שהשקעתם לא מעט בגרסת הסטיישן אוואנט, למרות שבשווקים רבים תחום זה בדעיכה 

"זה נכון. אוואנט חשובה לנו גם כי זה אחד מהסמלים של אודי וגם כי אין הרבה מכוניות סטיישן גדולות וחשמליות. רצינו ליצור אוואנט עם פרופורציות נכונות גם כשהיא חשמלית".

אודי A6 החדשה עיצוב
צילום: אודי

האם קיבלתם השראה מהעבר בדגמי האוואנט?

"הייתה לנו השראה רבה מגרסאות אוואנט של A6, אפילו מאלה של אודי 100 ובייחוד אוואנט הראשונה אותה אנו מכנים 'C2' (מ-1977; על בסיס הדור השני של 100 מ-1976; א.ש). זו הייתה כמעט האצ'בק גדולה, ואת זה אנחנו מנסים לשחזר כאן, כך שתיראה קצת פחות סטיישן ממה שיש למתחרים. 

"עבור ספורטבק קיבלנו השראה לא מבוטלת מהדור הראשון והשני של A5 וגם מ-A7 – שתיהן הביאו מרכיבים והופעה נכונים כדי להראות איך צריך לעשות ספורטבק. שאפנו להעביר את המרכיבים האלה לדגם חשמלי, מכיוון שראינו שהלקוחות אוהבים את המבנה הזה. אמנם גם A3 מכונה 'ספורטבק', אבל לטעמי היא שונה מאוד ממכוניות ספורטבק אלה. מבחינתי היא פחות מתאימה לשם מאשר A5 ו-A7. המבנה של ספורטבק נכון יותר לקופה מרובת דלתות".

אודי A6 החדשה 2024
צילום: אודי