מיכאל קרוסיוס, מנהל טכני של המוצר ב-A6, מסכים איתי שזה בהחלט משעשע שאודי, מי שדחפה תמיד את ההנעה קדמית, תהיה כעת מונעת מאחור. "אודי חשמלית תהיה תמיד עם הנעת קוואטרו או הנעה אחורית. בעבר היינו מותג של הנעה קדמית בגלל המנוע ומיקומו. זו הטכנולוגיה שהנהיגה זאת.

"כרגע לא תהיה גרסת סדאן. חשבנו על מכונית נוסעים דינאמית, כזו שנוח גם להניח בה מטען, וזה גם סוג של רכב שמתאים לאודי. אנחנו מאוד אוהבים את דגמי הספורטבק; A6 אמנם לא יוצרה ככזאת, אבל A7 היא מעין גרסה כזאת. עם זאת אנחנו מרגישים שהמכונית היא יותר A6 עם שאיפה לכיוון ה-A7".

אודי A6 טעינה וטווח
צילום: אודי

האם מבחינת פלטפורמות יש כאן דמיון לזו ששירתה את GT? 

"לא. פלטפורמת ה-PPE ממש שונה. ב-GT זו הייתה פלטפורמה של פורשה, וכאן זו פלטפורמה ראשונה המיועדת לדגמי יוקרה בכמויות גדולות, וזו תוכל לאפשר גם טווחים גדולים עוד יותר. מנגד, לא לקחנו דבר מ-MEB (הרצפה החשמלית הרגילה של קבוצת פולקסווגן; א.ש), הסוללות והמנועים כאן שונים. הדגם הקרוב ביותר מחוץ לאודי על רצפה זאת הוא פורשה מקאן E החולק אותו. בשלב זה הפלטפורמה החדשה מיועדת רק לאודי ולפורשה ולא ליתר חברות קבוצת פולקסווגן.

"עיקר התפוקה תגיע מאחור, וכאשר יהיה צורך בדחף ('בוסט'), היא תתווסף מלפנים. השאיפה שלנו היא שלרכב יהיו ניהוג ספורטיבי. גרסאות S6 וקוואטרו יהיו דומות בכל הקשור ליחסי הכוחות מאחור ומלפנים. אנחנו נדאג לכך שגם הקוואטרו תהיה מאוד מהנה לנהיגה בזכות חלוקת הכוח הזאת, והיא תהיה גרסה מאוד דינמית.

"בכל הגרסאות אותו מנוע מאחור, ב-S6 ובקוואטרו אותו מנוע קדמי והניהול הוא שיכתיב את ההספק. ב-S6 יש פי שניים יותר כוח מאחור מאשר מלפנים, כך שיש לכך משמעות רבה. הדמיון ל-e Q6-טרון החדש מאוד גדול, וזה כולל אותן סוללות ואותם מנועים. איפה שניתן שמרנו גם על אותם נתונים, אבל יש הדגשים שונים כמובן".

אודי A6 2024
צילום: אודי

מה אמות המידה שלכם בכיול המערך הדינמי ברכב כזה? 

"אנחנו תמיד רוצים לשמר את ה-DNA של אודי גם בהקשר זה. המכונית צריכה להעניק את היכולת ואת התחושות האופייניות של אודי, גם אם ברור שאנחנו מסתכלים על ב.מ.וו ועל מרצדס, ותמיד נרצה לשלב נוחות וספורטיביות. על RS6 אסור לדבר כרגע, אבל היא תהיה חזקה מ-S6 וגם תיראה שונה". 

מה אתה חושב על אינפלציית ההספק החשמלית?

"אני חושב שבהתחלה היה חשוב להפגין הרבה כוח, כמו ב-GT ובטייקאן, מה שאפשר להראות לאנשים שרכב חשמלי יכול להיות כיפי, חזק וספורטיבי. אבל כיום עברנו את זה; ההאצה ל-100 קמ"ש פחות משנה, וללקוח חשוב לדעת כמה רחוק הוא יכול לנהוג וכמה מהר יוכל לעשות זאת מבלי לאבד טווח. 

"אין הרבה מדינות כמו גרמניה בהן ניתן לנוע ב-220 קמ"ש, אבל הלקוח רוצה לדעת שהמכונית יכולה לעשות זאת. מצד שני, כיום טווח ומהירות טעינה מתחילים להיות חשובים לו יותר. בהשוואה למכוניות אחרות, המכונית הזו תגיע הרבה יותר רחוק גם אם תנוע ב-160 קמ"ש. זה לא יהיה הנתון לפי מבחן WLTP אבל זה יהיה נתון טוב, גם אם הכיוון שלנו בפיתוח לא היה לנסוע ב-170 קמ"ש לטווח של 400 ק"מ". 

אודי A6
צילום: אודי

ומה לגבי התקדמות הסוללות? 

"כרגע זו טכנולוגיה שהלקוח יכול לשלם עליה והיעילות טובה ביחס למחיר. LFT היא טכנולוגיה שיכולה להיות זולה יותר אבל היא כבדה מ-NCM ויש לה יותר בעיות ומגבלות. היא אולי תתאים כשנגיע למכוניות זולות יותר. ברור שאודי תהיה שם כשתהיה טכנולוגיה יעילה יותר. אנחנו בודקים טכנולוגיות חדשות כל הזמן. ועדין קשה לדעת מתי יגיע הסולידסטייט".