בין הדברים שחשיפות ראשונות הנעשות תחת אמברגו מאפשרות, הוא מפגש עם מספר מוצרים עתידיים של אותו מותג. כך ניתן להבין טוב יותר את הכיוון העתידי של אותו יצרן, לפחות במובנים של התפתחות ועיצוב. וזה גם יעיל.

כי אם כבר סחבו אותי השכם בבוקר לפרבר נידח במינכן בו השמש שוקעת מאוחר אבל התושבים קודם, לפחות כדאי שנפיק תועלת מעבר למפגש עם דגם אחד. ובכן, בנוסף ל-A5 עליו כבר כתבנו, אנחנו פוגשים גם באודי A6 ספורטבק e-טרון ובדגם נוסף עליו נכתוב בהמשך. בכל מקרה ובהינתן העובדה שאת מכונית התצוגה של הדגם פגשנו כבר ב-2021 בתערוכת שנגחאי, זה נראה קצת מוגזם. אבל זה מה שיש. 

אודי A6 החדשה - מפגש ראשון
צילום: אודי
 

שינויים והמשכיות

זו תקופה של שינויים גדולים בעולם הרכב בכלל, ואלה אינם פוסחים על אודי. אחד הדברים המעניינים ב-A6 החדשה הוא השינוי הגדול שהיא עוברת ביחס לזו שהכרנו; כמו A4, המשפחתית הגדולה עם מנוע הבעירה הפנימית שהייתה ל-A5 – כך-גם מכונית הסלון A6 המוכרת בסימול זה מזה 30 שנים, תהיה ל-A7. סימול הדגמים החדש באודי יוצר בידול באמצעות ספרות בין דגמים עם מנועי בנזין ודיזל ובין כאלה חשמליים; לראשונים צמוד מספר לא-זוגי, השניים עם הסוג השני. 

אודי A6 החדשה היא בהתאם מכונית חשמלית המבוססת על הפלטפורמה החשמלית החדשה PPE, שנייה רק ל-Q6 e-טרון. היא חולקת מכלולים ומרכיבים רבים כמו שנראה בהמשך, כולל המנועים והמערכת החשמלית. 

השם המלא, 'A6 ספורטבק e-טרון', משמעותו בשפת אודי של היום מכונית סלון חשמלית במבנה קופה מרובה-דלתות. כלומר, מכונית ששיש לה גם דלת חמישית. אודי גם אינה מוותרת על גרסת הסטיישן הנקראת 'אוואנט' החשובה בעיקר בשוק הגרמני. כמו ב-A5, גם כאן גרסת אוואנט משמעותית למותג, אנשיו השקיעו רבות בעיצוב הספורטיבי, והם מדגישים גם כי לדגם זה לא תהיה גרסת סדאן.

אודי A6 החדשה - מפגש ראשון
צילום: אודי
 

עיצוב ויעילות

לפי אנשי אודי, בגרסת ספורטבק מקדם הגרר קובע שיא בקטגוריה עם נתון מרשים ביותר של 0.21, מעולה גם לסטיישן, 0.24. הממדים דומים לאלה של A6 אך גדולים יותר: בסיס הגלגלים 299 ס"מ, האורך 493 ס"מ, הרוחב 192 ס"מ והגובה 149 ס"מ. נפח תא המטען גדול, 502 ליטרים ולרכב חישוקים במידות שבין "19 ל-"21. 

אנשי אודי מציינים כי קיבלו אישור ללוגו מואר מאחור; מסתבר שמה שפשוט בסין לא פשוט בגרמניה. "אנחנו תמיד מנסים ליצור את העיצוב המתקדם ביותר בכל קטגוריה, ו-A6 ספורטבק לוקח אותנו צעד קדימה בשפת העיצוב של קו e-טרון. לטעמי e-טרון GT הביאה עמה שינוי גדול, ונתנו לכך ביטוי גם כאן, הן בספורטבק והן באוואנט", אומר האחראי על העיצוב החיצוני, סשה היידה.

אודי A6 החדשה - מפגש ראשון
צילום: אודי

באודי רצו ליצור מכונית שתיראה חשמלית ועם זאת מאוד מחוברת למותג. לשיטתם, הפתרון הוא בסבכה שהם מכנים 'סינגל פריים' – כאן במבנה הפוך, אטומה יותר, בצבע המרכב וסביבה מסגרת וחלקים בשחור, אותם הם מכנים 'מסיכה'. אלה מסתירים את יחידות התאורה המרכזיות (בדומה למה שראינו גם בסדרה 7 של ב.מ.וו) ותאורת היום צרה. מבנה זה יוצר 'פנים' אחרות, כאשר בתוך כונס האוויר שמתחת ניתן לראות באופן ברור של מערך חיישני הבטיחות; "אנחנו רוצים להבליט את הצג הטכנולוגי שלנו". 

המעצבים מצביעים על צדי הרכב, שם פס קישוט רחב ומשופע נמצא מעל הדופן ומכונה "קו הסוללה". מרכיב זה מדגיש לטעמם כי מדובר במכונית חשמלית, הוא יהיה משותף בכל דגמי e-טרון, ולשיטתם זה עוד אלמנט המבליט את מקומה של הטכנולוגיה. גם קו התאורה התלת-ממדי מאחור (דור שני של OLED) אמור להדגיש את המסר הזה.

גרסת הסטיישן אוונאט מאוד חשובה לאנשי אודי מסיבות של מסורת וייחוד, ודגש רב הושם בעיצובה. "קו שחור במסגרת שמשות הצד נותן תחושה שהגג 'דוחף' כלפי מטה וכי הרכב מאוד ספורטיבי... ב-S יש ארבעה קווים כסופים בתוך הדיפיוזר האחורי ואלה מציינים את ארבעת המפלטים שהיו לנו", מוסיף היידה.

לרכב מצלמות במקום מראות אך באודי מבטיחים שהן תעבודנה טוב יותר מאשר ב-Q8 e-טרון. במפרט הטכני אפשרות לקפיצי אוויר בגרסאות הרגילות, תקני ב-S6 e-טרון. 

אודי A6 החדשה - מפגש ראשון
צילום: אודי
 

מנועים וחשמל

בהיצע של אודי A6 גרסת מנוע אחד והנעה אחורית, שני מנועים והנעה כפולה, סוללה גדולה או קטנה. בשלב זה מוצגת כזאת עם מנוע יחיד המייצר 367 כ"ס, מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות ועד ל-210 קמ"ש. גרסה נוספת היא S6 הביצועיסטית-ספורטיבית עם צמד מנועים המייצרים 470 כ"ס באופן רציף, 551 כ"ס בדחף ('בוסט'), משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 3.9 שניות והמהירות המרבית 240 קמ"ש. בהמשך יוצאו שתי גרסאות מקבילות בהספקים מופחתים: עם מנוע יחיד המייצר 288 כ"ס, קוואטרו כפולת מנועים עם 428 כ"ס. 

הסוללה הגדולה היא 100 קוט"ש ברוטו, וזו תעניק טווח של 750 ק"מ לגרסת ה-367 כ"ס, 670 ק"מ ל-S6. בגרסת ה-288 כ"ס סוללת 83 קוט"ש לטווח של 610 ק"מ. 

ברצפת PPE מתח מערכת של 800 וולט, מה שמאפשר הספק טעינה מהירה מכובד של 270 קילוואט.

אודי A6 החדשה - מפגש ראשון
צילום: אודי
 

מסכים וקווים

גם בדגם זה וכמו ב-A5, אנחנו פוגשים בסביבת הנהג החדשה של אודי. הדבר הבולט גם כאן הוא המבנה העכשווי ועושר הצגים כיאה לתקופה; באודי קוראים לכך 'תצוגה פנורמית'. מול הנהג לוח מחוונים מוקרן וזה חובר לצג מרכזי גדול ("14.5) ליצירת מבנה אחוד וקעור ביחס לנהג. מול הנוסע צג נוסף ("10.9) הנסתר מעיני הנהג. 

העיצוב הכולל עדכני, התוצאה נעימה לעין וגם כאן קו הרוחב של סביבת הנהג עוטה דיפון נאה. עם זאת, גם כאן נוצרת התחושה שחלקים מסוימים, הגם שהם מצופים בחומרים ראויים, עשויים מחומרים פשוטים מדי – ואולי זה קשור לכך שמדובר באב טיפוס. מאחור העיצוב החיצוני גובה ממרווח הראש, והמרחב אינו גדול מאוד. תא המטען נראה גדול ושימושי.

אודי A6 החדשה - מפגש ראשון
צילום: אודי
 

הבטחה והמתנה

על פניו הדגם החדש A6 e-טרון מהווה עוד צעד חשוב ומעניין במסע החשמלי של אודי, הוא נראה טוב, ביחוד בגרסת אוואנט, מציע מפרט מכובד וגרסאות מעניינות ומסכם בהבטחה גדולה.

כדי לטעום מהדבר האמיתי נצטרך לחכות עד מספר חודשים.