מכוניות חשמליות יעילות משמעותית בפקק בחום הקיץ, ולכן הן ידידותיות יותר לסביבה ממכוניות עם מנועי בעירה. כך לפחות קבע מועדון הנהגים הגרמני ADAC בהתבסס על סימולציה בתא אקלים משוכלל שפותח במרכז הטכנולוגי בלנדסברג. תא האקלים כולל גם בדיקות המוקדשות ספציפית עבור מכוניות חשמליות, כולל מד בקרה שבוחן טכנולוגיות טעינה מהירה בתנאים קיצוניים. 

בבדיקת מעבדה ראשונה מסוגה עד כה, נבחנה בתא האקלים טסלה מודל Y - המכונית החשמלית הנמכרת ביותר מסוגה. המנגנון מאפשר הדמיות בחלון טמפרטורה שנע מ-20 עד 40 מעלות ומעלה, חשוף במשך שמונה שעות לתנאים של יום קיץ שגרתי עם מקסימום 35 מעלות ואור שמש חזק שנפלט על ידי מנורות אולטרה סגולות. 

במקביל, מיזוג האוויר ברכב הוגדר ל-20 מעלות, ונבחר גם מצב "קייטנה" או Camping המאפשר מיזוג רציף ללא הפוגות חסכון. ההקרנה עם נורות אולטרה סגול חיממה את השמשה הקדמית לעד 60 מעלות ואת לוח המחוונים לעד 45 מעלות, בעוד שהטמפרטורה הפנימית הנמדדת תמיד נשארה מתחת ל-25 מעלות.

טסלה מודל Y
צילום: בן חסון

במהלך שמונה השעות, רכב הפנאי של טסלה צרך 12 קוט"ש, מה שמתאים לאובדן של 1.5 קוט"ש או 8 ק"מ של טווח נסיעה על הכביש לשעה. לדברי ADAC, מכונית עם מנוע בעירה תצרוך 1.0 עד 1.5 ליטר דלק לשעה באותם תנאים. זה שווה ערך לתכולת אנרגיה של 10 עד 15 קוט"ש.

בתמצית, ועל אף שמדובר בהדמיה המבוססת על רכב חשמלי אחד, אם כי הוא הפופולרי בעולם לפי שעה, מכונית חשמלית הפגינה יעילות אנרגטית טובה יותר מרכב עם מנוע רגיל - ולכן פחות מזיקה לסביבה, במיוחד מכיוון שאינה מייצרת גזי פליטה מקומיים. נוכח תוצאות אלו, החשש להיתקע בפקק ביום חם עם מכונית חשמלית נמוך מאוד, קבעו במועדון הגרמני.