יונדאי ישראל מחדשת את שיווק הסונטה לאחר שזו עברה מתיחת פנים ונעדרה מהשוק המקומי בחודשים האחרונים.

המשפחתית הגדולה סונטה נחנכה ב-1985, הדור השמיני-נוכחי הושק ב-2019, הגיע לישראל ב-2020 ועבר מתיחת פנים ב-2023.
 

שינויים של ממש

במסגרת מתיחת הפנים שונה עיצוב הרכב באופן משמעותי ביותר, וכעת הוא דומה לזה בדגמים החשמליים של יונדאי, ובהתאם גם בקונה החדש. 

בעיקר, בולט אותו קו תאורה הנמתחת לרוחב החזית, וזה מודגש עוד יותר על-ידי סבכה גדולה מאוד מתחתיו ומרחב בולט ליחידות התאורה בשני צדי הרכב. מכסה מנוע משתפל מוסיף לא מעט ליצירת הופעה רבת נוכחות. כך גם מאחור, עם קו תאורה לרוחב הרכב  הנמצא במרכז משטח ניצב מודגש המרכיב את עיקר האחוריים. סונטה המחודשת משמרת את מבנה הסדאו-קופה אך ההופעה של המהדורה החדשה מרשימה אפילו יותר, ולזו גם מקדם יעילות אווירודינמית ראוי בזכות מקדם גרר של 0.24. 

יונדאי סונטה
צילום: יונדאי

שינויים של ממש נעשו גם בסביבת הנהג, בוטל בעיקר צג מרכז "12.3, גדול בהרבה מהצג "8 שהיה לפני החידוש. מול הנהג מחוונים מוקרנים ואלה חוברים לצג ליצירת מערכת אחודה באופן הדומה לזה שבדגמי יונדאי חדשים אחרים, כמו בסדרת איוניק. בנוסף וגם כאן בורר ההילוכים החדש הניצב מאחורי ההגה, צג תפעול חדש לבקרת האקלים ואליהם מצטרפת אפשרות לתצוגה עילית.

בנוסף לשינויים הנראים, נעשו שינויים גם במפרט הטכני של הרכב. מערך המתלים עבר שיפור מקיף וזה כולל תושבות חדשות מלפנים, זרועות חדשות והארכת המהלך מאחור. המרכב הוקשח ב-16%, וגם זה אמור, יחד עם המתלים, לשפר את רמת השקט ולהוסיף לעידון הנסיעה. בנוסף משולבת מרכת בלימה רגנרטיבית חדשה (כמו בקונה) עם אפשרות לשליטה בעוצמה באמצעות פקדים הנמצאים מאחורי ההגה. 
 

גרסה אחת

יונדאי סונטה המשווקת בישראל מוצעת רק בגרסה היברידית. מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר מסדרת "סמארט סטרים" מייצר 152 כ"ס ו-19.2 קג"מ, חובר אליו מנוע חשמלי המייצר 51 כ"ס ו-20.9 קג"מ, והתפוקה הכוללת היא 192 כ"ס ו-37.5 קג"מ. התיבה אוטומטית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 9.2 שניות וצריכת הדלק הממוצעת 20 ק"מ/ל'. 

יונדאי סונטה 2024
צילום: יונדאי
 

שתי רמות אבזור

יונדאי סונטה מוצעת בשתי רמות אבזור. ב'לקשרי', שמחירה 214,000 שקלים, תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, צג "12.3, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג מאחור, מראה מרכזית המקרינה תמונת מצלמה, מערכת שמע של בוז, טעינה אלחוטית, ריפוד עור.

ברמת האבזור 'לימיטד' העולה 230,000 שקלים, אוורור במושבים הקדמיים, זכרונות במושב הנהג. 

מפרט הבטיחות עשיר ביותר, וכולל: בלימה אוטונומית, סיוע במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי. ברמת האבזור 'לימיטד' גם בלימה אוטונומית בחניה והקרנת שטח מת במחוונים עם הפעלת איתות. 

סונטה מוצעת עם אחריות מלאה ל-5 שנים או 100,000 ק"מ לכל המכונית, 7 שנים או 150,000 ק"מ למערכת ההיברידית.

יונדאי סונטה סביבת נהג
צילום: יונדאי