מוכן לאירופה: פרטים חדשים על זיקר 7X
רכב הפנאי החדש של זיקר עשוי להגדיל משמעותית את מכירות המותג הסיני ביבשת המערבית, גם בישראלהתשתית החשמלית היא ה-SEA הידועה של חברת האם ג'ילי בטכנולוגיית 800 וולט, מוצמדת אל פלטפורמת PMA2 פלוס, שזו כאמור מוברגת תחת זיקר סדאן 007 ומשמשת גם את המותגים של הקבוצה: לוטוס ופולסטאר בין היתר. ה-7X זמין עם גרסה חד מנועית או דו מנועית עם טווח הספקים מ-310 קילוואט (421 כ"ס) ועד 475 קילוואט (646 כ"ס) מומנט מרבי של 72 קג"מ באחרונה.
בדגם הבסיס סוללת LFP (ליתיום ברזל פוספט) עם קיבולת של 75 קווט"ש; לחלופין, זמינה בדגם הבכיר סוללת NMC של 100 קווט"ש (ניקל מנגן קובלט). לטענת היצרן, הטווח אמור להיות עד 700 קילומטרים, כנראה לפי תקן CLTC. מתח הטעינה מוערך בעד 500 קילוואט על מנת להחזיר לסוללה כ-480 קילומטרים בתוך 15 דקות.
ה-7X החדש יושק בסין במחצית השנייה של 2024, כנראה בחודשיים הקרובים. המחירים שם נעים בין 30,500 ל-44,400 יורו בכפוף לגרסה. רכבי אב טיפוס (טרום ייצור) כבר זוהו במהלך נסיעות מבחן על אדמת אירופה, כך שמכך אנו למדים שהכוונה של ג'ילי היא לייצא את הרכב הפנאי בפרישה נרחבת יותר.
בזיקר, נוסיף, וכפי שדיוחנו לא מזמן בוחנים אפשרויות ייצור באירופה. מהלך אסטרטגי זה יאפשר לחברה להימנע ממכסי יבוא שהטילה נציבות האיחוד האירופי. זיקר לא תאלץ להמתין זמן רב להקמת מפעל משלהם, אלא יסתמכו על מתקני הייצור של ג'ילי, בעלת הבית של וולוו.
זיקר החלה את המכירות באירופה כמעט במקביל לישראל, בסוף השנה הקודמת, וכמו אצלנו מתבססת רק על שני דגמים: זיקר 001 סדאן ורכב הפנאי זיקר X. מלבד ה-7X, יש לחברה כוונה לשווק בעולם גם את המשפחתית הגדולה 007 ואולי גם מוביל נוסעים קומפקטי באורך 4.70 מ' המבוסס על פלטפורמה נפרדת.