חברת ‘וובפליט’, ספקית פתרונות טלמטיקה, טוענת כי רכב הפנאי החשמלי של פורד, מוסטאנג מאך E, שבר שיא גינס למרחק הארוך ביותר שעברה מכונית חשמלית בטעינת סוללה אחת. על פי הצהרה של חברת האם ברידג'סטון, שתכננה את הקמפיין, נהגי המבחן נסעו 916.74 קילומטרים (569.64 מייל) עד התרוקנות.

כשהוא מצויד בסוללה לא קטנה של 91 קווט"ש וטווח רשמי על פי תקן WLTP האירופי של 600 קילומטרים, וכן נעול גלגלי 18 אינץ' רגילים, השיג דגם ה-Extended Range (טווח מוגדל) ממוצע של 6.25 מייל לקילווואט שעה (10.06 ק"מ/קוט"ש) בכבישים ציבוריים בבריטניה. המסע נמשך 24 שעות וכלל שילוב של כבישים עירוניים וכפריים במהירויות משתנות ועומסים משתנים.

מוסטנג חשמלי
צילום: יצרן

"השיא הוא עדות לעבודה הקשה ולמסירות של כל המעורבים", אמרה בוורלי וייז, המנהלת האזורית של חברת ברידג'סטון באנגליה. לדבריה, הוא "מייצג אבן דרך משמעותית בחשמול של תחבורה בכבישים ומדגים את הפוטנציאל של כלי רכב חשמליים כשהם נתמכים על ידי עיצוב חדשני של צמיגי ברידג'סטון וטכנולוגיית ניהול צי מתקדמת".

הנהגים, סם קלארק וקווין בוקר שברו שיאים קודמים בצריכת אנרגיה וחיסכון בדלק, כאשר בוקר אמר כי הוא מקווה שההישג "יהווה השראה ליותר אנשים לשקול כלי רכב חשמליים לנסיעות היומיומיות שלהם".

מוסטאנג מאך E אינו נמכר בישראל בצורה סדירה, ואפשר למצוא אותו ביבוא מקביל במחירים שנעים בין 300 אלף שקל וצפונה משם - תלוי בחבילה. בגרמניה, הוא עולה החל מ-57,900 יורו בגרסת ה-Premium Extended Range שנבחנה על ידי הנציגים של חברת האם ברידג'סטון.

קומה אחת למטה, הדגם הבסיסי של מוסטאנג מאך-E עם הנעה אחורית נמכר תמורת 55,800 יורו בסוכנויות בפרנקפורט למשל, עם טווח של 470 קילומטרים, צריכה של 17.8 קוט"ש/100 ק"מ (269 כ"ס). הדגם הבכיר בהיצע, GT בעל הנעה כפולה עולה 77,300 יורו, מחלץ 490 קילומטרים לטעינה ומספק קרוב ל-480 כ"ס.