קבוצת יונדאי העולמית מתכננת להתחיל בייצור סדרתי של מכונית הסדאן החשמלית קיה EV4 בדרום קוריאה במרץ בשנה הבאה. על פי הדיווחים, עשויה להיות לה אף גרסה אירופית המוקדשת לשוק המערבי שתיבנה באחד מהמתקנים של יונדאי וקיה במזרח אירופה. 

בשלב הצגת מכונית המחקר קיה EV4 באוקטובר אשתקד, היצרן הודיע ​​כי הייצור יתחיל במהלך השנה הנוכחית, אלא שמאז חלו תנודות בשוק רכבי החשמל שהשפיעו על קבלת ההחלטות: תאריך הייצור, נקבע כעת למרץ 2025, כפי שמדווח ה-Korea Times. לפי דבריו, החברה התאימה את לוח הזמנים "בשל צינון ההתלהבות סביב כלי רכב חשמליים". 

בדרום קוריאה, ה-EV4 עתיד להיות מיוצר באותו קו כמו ה-EV3, שהושק בחודש מאי בגרמניה, הולנד ומדינות נוספות. הסדאן החשמלית ורכב הפנאי החשמלי הקומפקטי מבוססים על תשתית ה-400 וולט שמוצמדת אל פלטפורמה חשמלית ייעודית, E-GMP, אותה אנחנו מכירים משלל רכבי יונדאי החשמליים בהם איוניק-5 ו-6. יותר מ-150,000 יחידות משני הדגמים יפלטו לכבישים בשנה. לפי הקוריאנים, קיה קבעה יעד ייצור של 70,000 כלי רכב בשנה עבור ה-EV4.

קיה קונספט ev
צילום: קיה

בעוד שה-EV4 שתיוצר בדרום קוריאה תהיה מכונית סדאן, הרי שעל פי הדיווחים האחרונים מסתמן כי תהיה לה (גם) גרסת האצ'בק באירופה. לאחרונה, פורסמו תמונות ריגול של רכב במרכב 5-דלתות באיזור ברלין בעל קווי מתאר כמעט זהים. לאב הטיפוס, אף יש לוחית רישוי השייכת למרכז הפיתוח/כיול האירופי של יונדאי הממוקם ברוסלסהיים. דגם זה, כך פורסם בכלי התקשורת בפרנקפורט, עשוי לצאת מהמפעל של קיה בז'ילינה, סלובקיה.

קיה תנסה, בדומה ליונדאי איוניק-6 לגזול נתח לא מבוטל ממכירות רכבי הסדאן החשמליים, ובמיוחד תפתח חזית מול טסלה מודל 3 והיכן שיתאפשר לה - מול BYD סיל, ויתר המותגים הסינים להם שגרירים בקבוצת המשפחתיות המסורתית בהנעת חשמל. קיה בוחנת במקביל גרסאות מרכב נוספות השייכות למשפחת ה-EV4, כולל דגם סטיישן וייתכן שאף מיניוואן קומפקטי חשמלי.