"החלטנו לפני כמה שנים להציע מנוע בעירה, רכב היברידי ורכב חשמלי בכל סגמנט. זה יושם", אמר אוליבר בלום בראיון לירחון הגרמני 'אוטו מוטור אנד ספורט'. "אנו ממוקמים בצורה גמישה עם נבחרת מושלמת בכל המגזרים ולכל אזורי העולם", הוסיף. 

נתוני המכירות של רכבי הבנזין בחברת פורשה נמצאים בהתחזקות. המכירות של חלק מהדגמים החדשים כמו קאיין ופנמרה וכן ה-911 עם הנעה היברידית החדשה עלו על כל התחזיות על פי דיווחים בגרמניה. "המשוב על הקאיין החדשה והפאנאמרה החדשה פנטסטיים. ההזמנות שהתקבלו הן באופן משמעותי מעל הציפיות שלנו", אומר בלום. "אותו הדבר נכון גם על 911 עם טכנולוגיה היברידית. "ההזמנות שהתקבלו חצו את הקו שחשבנו עליו בתחילה". 

מחוץ לאירופה, המקאן, שהוכרז רק כגרסה חשמלית באירופה בעתיד, יהיה זמין גם עם מנוע בעירה. "אנחנו רוצים להיות גמישים לחלוטין בעשר השנים הקרובות. הלקוח צריך להחליט מה מתאים לו", הסביר בלום. לדבריו, הפאנאמרה סדאן תיוצר עם מנועי בעירה למשך תקופה ארוכה. "יש לנו אפשרות לדחוף את הפנאמרה גם לתוך העשור הבא - כרכב בעירה והיברידי, עם עד שמונה צילינדרים", אמר המנכ"ל. 

בבוא הזמן אומרים בפורשה, יוחלט אם להוסיף רכב חשמלי מלא לדגם הנוכחי. "בדיוק כמו שאנחנו עושים עם הקאיין, ניתן לבחור בצורה ברורה בין שתי אופציות אך תהיה גם שלישית, שכן בקרוב נשיק דגם חשמלי לחלוטין. ומה לגבי המכונית המיתולוגית של החברה? "ה-911 האייקונית תישאר מכונית ספורט עם מנוע בעירה. אבל הביקוש לגרסה ההיברידית החדשה מפתיע אותנו".

פורשה 911
צילום: פורשה

יחד עם זאת, בלום הדגיש את החשיבות במעבר לרכבי חשמל אך בה בעת סימן את החסמים: "גרמניה חייבת לעשות יותר כדי להפוך אותה להצלחה… בפרט בגרמניה, עדיין נותר לנו להדביק את הקצב; מדינות אחרות באירופה מתפתחות מהר יותר. גרמניה חייבת להתמקד באופן מלא בתשתית הטעינה, מחירי האנרגיה חייבים לרדת, ויש צורך במודלים בסגמנט הכניסה ובמודלים של תמריצים פיננסיים". 

בנוסף למקאן החשמלי, פורשה מציעה מזה זמן, בהצלחה לא מסחרתת יש לומר את המכונית החשמלית הראשונה שלה, ה-טייקן, כמכונית סדאן ספורטיבית ובמרכב סטיישן. השלב הבא הוא להמיר לדבריהם את מכוניות הספורט הקטנות בהיצע - בוקסטר וקיימן לרכבים חשמליים לחלוטין. גם קאיין חשמלי, הרכב שהעניק לפורשה מטרייה כלכלית הרבה יותר גדולה, נמצא בפיתוח. פורשה גם מפתחת רכב פנאי שטח יוקרתי עם הנעה חשמלית שכרגע מקודד בחברה תחת הכותר K1.