אקיורה, חטיבת היוקרה של הונדה שהוקמה בתחילת שנות ה-80, הציגה לאחרונה במסגרת תערוכת המכוניות היוקרתית במונטה ריי קליפורניה רכב מחקר חשמלי שיוצג כדגם סדרתי בסוף בשנה הבאה. בהונדה אומרים שהדגם לעיל הוא הראשון שעוצב במרכז הראשי של החברה בלוס אנגל'ס ופותח בחממה הטכנולוגית של היצרן בצפון ארה"ב (אוהיו) ממנה למעשה יתחילו להפעיל באינטנסיביות את כל הפרויקטים הכרוכים ברכב חשמלי. 

"קונספט ה-Acura Performance EV פותח את הצעד הבא והמרגש באסטרטגיית החשמול שלנו, ומציג את כיוון העיצוב של דגם ה-Acura החדש והכל-חשמלי הבא שלנו שיחנך בשנה הבאה", אמר מייק לנגל, עוזר סגן נשיא מכירות. "בהתבסס על 2024 Acura ZDX הכל-חשמלי שזה עתה הושק, רכב הפנאי הכל-חשמלי הבא שלנו יגביר היכולת לספק ללקוחות אקורה חווית נהיגה מלהיבה בעתיד המחושמל."

באקיורה, כך נראה בחרו בשפת עיצוב "נוחה" לעיכול, שאינה מאתגרת את המוסכמות ומנצלת את הביקושים לרכבי פנאי דמויי קופה באירופה ובארה"ב. "הנוסח הוא עגול, בעל סיומת קופה ומבנה אחורי בעל תמה ספורטיבית", אומרים באקיורה. לרכב יהיה בסיס גלגלים גדול יחסית נאמר, וכן ישלב חישוקי 23 אינץ' ש"מדמים תנועה בעמידה", מספרים אנשי אקיורה. 

אקיורה תתניע מחדש את הונדה?
צילום: יצרן

הרכב כשלעצמו הוא סמן דרך אסטרטגי, אם כי אין אודות מערכות ההינע שלו אף פרט טכנולוגי ולכן עד לחשיפה נותרנו רק בספקולציות. בה בעת, אקיורה ובמיוחד חטיבת הפרטיות של הונדה מנצלות את האירוע בארה"ב כדי לספר לכלי התקשורת אודות אירועים יותר מלהיבים, כמו למשל שבעוד שנתיים תהיה NSX חשמלית חדשה, ושהחברה האם תגייס חלק מהטכנולוגיות ברכב הפנאי החשמלי של אקיורה לטובת מיזם 'הונדה-זירו', שבתוכו יכשירו שורה של כלי רכב חשמליים זולים למגוון שימושים.