מכונית הדגל של מרצדס, שמהווה מדד להצלחת החברה בקצה העליון של סגמנט רכבי הפרמיום ירדה כמעט בכל היבשות האסטרטגיות; בסין חל קיטון של יותר מ-10%, בארה"ב ב-20% ובאירופה קרוב ל-30%. מנכ"ל מרצדס אולה קולנוס אומר שהחברה מתמודדת עם מס' חזיתות, לרבות מלחמת הסחר והתחרות הגדולה מסין ועלויות הייצור הגבוהות בשנה זו, יחד עם שלבי ביניים שכרוכים בהחלפת דגמים ושפת עיצוב חדשה.
דמויות המעורבות בפיתוח ה-S קלאס סיפרו כי המצב מבחינת שיווק ומסירות נהיה "קטסטרופלי". דילרים של מרצדס בשטוטגרט ציינו כי המכירות מעטות ואחד מהם אף גילה כי מאז אוקטובר 2023 לא נמסרה לאף לקוח מרצדס S קלאס חדשה. מפיץ נוסף אמר שרכב הדגמה של ה-EQS עם 8000 קילומטרים ונמכר בהנחה גדולה (פחות מ-80 אלף יורו) נמצא אצלו חודשים על הרצפה עם מינימום התעניינות.
בהנהלת מרצדס מעריכים כי המפעל יחזור לשתי משמרות סדירות עם התאוששות המכירות ולא צפויים פיטורים על קו הייצור. יחד עם זאת, מסתמן כי פיצוי מסוים על הפסדים אלו ייתרחש רק לאחר הצגת ה-S קלאס החדשה במהלך השנה הבאה.