יונדאי בישראל החלה לשווק את המהדורה המחודשת של איוניק 5 – דגם הפנאי החשמלי שלה שהיה ראשון בפעילות תת המותג הייעודי הזה. הדגם הוצג בפברואר 2021, הגיע לישראל ביולי אותה שנה ועבר מתיחת פנים במרץ 2024.

דגם זה, המבוסס על הרצפה החשמלית-ייעודית של יונדאי E-MGP, אותה חולקים גם דגמי קיה EV, גם בג'נסיס, יוצע כמקודם עם מנוע יחיד והנעה אחורית והפעם בשתי גרסאות סוללה. בשלב זה לא ברור אם גרסת שני המנועים/הנעה כפולה תגיע לישראל.

יונדאי איוניק 5 המחודש בארץ – המחיר החל מ-210,000 שקלים
צילום: יונדאי
 

דגם מחודש

במסגרת מתיחת הפנים החזית מעט שונתה, בעיקר הפגוש הקדמי, מה שהוביל גם להארכת הרכב ב-2 ס"מ, ל-465.5 ס"מ, והחישוקים חדשים, בין השאר משופרים בהקשר האווירודינמי. בסביבת הנהג גלגל ההגה חדש וזה כולל תאורת לד במרכזו, מיקום משטח הטעינה האלחוטי וחלק מהפקדים שופרו, ובעיקר נוספה שורת פקדים פיזיים (בין המושבים) השולטים במערכות שהשימוש בהן תכוף. בנוסף, שודרג מערך המולטימדיה, ונוספו אופציות כמו מפתח דיגיטלי ומערכות נוספות.  

מפרט הבטיחות שודרג, כולל בשמירת נתיב הנסיעה, גם חניה אוטונומית מרחוק, בלימה אוטונומית למניעת תאונות בחניה. 

לפי יונדאי נעשו שיפורים במרכב ובמכלולי השלדה (הגה, מתלים), לשיפור איכות הנסיעה והיכולת הדינמית.

יונדאי איוניק 5 המחודש בארץ – המחיר החל מ-210,000 שקלים
צילום: יונדאי
 

גרסה נוספת

יונדאי איוניק 5 מוצע בשתי גרסאות הנעה אחורית – בשתיהן אותו מומנט, 35.7 קג"מ, המהירות המרבית 185 קמ"ש והספק הטעינה המהירה הוא 350 קילוואט.

לגרסה האחת 170 כ"ס ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.5 שניות; לסוללה 63 קוט"ש (קטנה מהקודמת) והטווח המוצהר הוא 440 ק"מ. 

בגרסה השנייה מנפק המנוע 229 כ"ס (12 כ"ס יותר) ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.5 שנית; לזו סוללה גדולה יותר 84 קוט"ש (לפני כן, 72.5 קוט"ש) והטווח המוצהר הוא 570 ק"מ ו-530 ק"מ ברמות האבזור הגבוהות (451 ק"מ עד 481 ק"מ עד כה).

יונדאי איוניק 5 המחודש בארץ – המחיר החל מ-210,000 שקלים
צילום: יונדאי
 

בטיחות, אבזור, מחירים

במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, וברמת האבזור הגבוהה גם הקרנת שטח מת במחוונים עם הפעלת איתות, מערך יציאה בטיחותית מהחניה. 

הגרסה הפחות חזקה מוצעת רק ברמת האבזור 'פרמיום', מחירה 210,000 שקלים (נמוך מאיוניק הבסיסית היוצאת ב'פרסטיג'', 225,000 שקלים) – ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, צג "12.3, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, תפעול חשמלי למושב הנהג.  

הגרסה החזקה מוצעת בשלוש רמות אבזור. ב'אולטימייט', שמחירה 230,000 שקלים (עלייה קלה ביחס לפרסטיג'), גם תפעול חשמלי לדלת האחורית. 

ב'לימיטד', העולה 249,000 שקלים, תפעול חשמלי ואוורור לשני המושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית, ריפוד עור. ב'עלית', עם תג-מחיר של 280,000 שקלים, מערכת המסוגלת להוציא את הרכב מחניה באמצעות שלט ובנוסף: חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי למושבים מאחור, מערכת שמע משודרגת, מושבים משופרים, תאורת אווירה משתנה.