המשאית החשמלית של טסלה נמסרה ללקוחות בארה"ב מאז סוף 2022. הייצור במגמת התחזקות כדי לעמוד בביקושים, אך ככל הנראה היצרן האמריקאי כבר מתכונן להתרחב למדינות אחרות. כך מסתמן לאחר שה-Semi הראשונה נקלטה בכבישים בגרמניה.

צריך לדייק את הדברים ולומר - המשאית טרם נבחנה על הכביש באופן רשמי אלא נצפתה כשהיא מובלת כמשא, מתועדת על ידי תמונות וסרטונים שפורסמו בחשבונות X (לשעבר טוויטר). על פי המקורות באזור, המשאית זוהתה ליד קאמן בנורדריין-וסטפאליה והייתה בדרכה להנובר.

יריד כלי הרכב המסחריים, ה-IAA Transportation יתקיים בהנובר בספטמבר, שם לפי הדיווחים טסלה מתכננת להציג את המשאית החשמלית שלה ללקוחות פוטנציאליים. כמו כן, החברה כבר מחפשת עובדים שיניעו את עסקי המשאיות של הקבוצה באירופה. במודעת דרושים נכתב לאחרונה: "טסלה מחפשת מנהל פיתוח עסקי באירופה כדי לבנות ולתחזק קשרי לקוחות ולתכנן את השימוש העתידי במשאיות Semi של טסלה. אדם זה ייפגש בקביעות עם לקוחות אירופיים פוטנציאליים כדי להבין את מקרי השימוש, הצרכים, מחזורי עבודה". מנכ"ל טסלה אילון מאסק אמר בקיץ 2023 כי ה-Semi כנראה לא ייוצר בכמויות גדולות לפני סוף השנה הנוכחית. הוא נימק זאת בשל זמינות נמוכה של הסוללות.

משאית חשמלית של טסלה
צילום: טסלה

כשהחברה פרסמה את נתוני הרבעון הראשון שלה באפריל, המהנדס הראשי לארס מוראבי התייחס למשאית החשמלית ואמר: "אנחנו בתהליך של השלמת הפיתוח של ה-Semi כדי לאפשר ייצור בקנה מידה גדול תוך מינוף הניסיון עם הצי שלנו, שאותו נרחיב מעט השנה". עוד המשיך ואמר כי ה-Semi ייבנה מסוף 2025 בהרחבה המתוכננת של "Gigafactory" במדינת נבאדה בארה"ב. "לקוחות חיצוניים צפויים לקבל את המשאית החשמלית מ-2026", כך הוסיף. 

לדברי מאסק, ה-Semi עשויה להיות מיוצרת בעתיד גם במפעל הגרמני לרכב חשמלי של החברה האמריקאית בעיריית גרונהייד שליד ברלין. העיצוב והייצור של ה-Semi נמצאים כעת בתהליך של מיטוב וכיול במטרה אחת עיקרית - לספק אותה "בערך באותו מחיר" כמו משאיות דיזל, אמר המנכ"ל.

טסלה הציגה לראשונה את ה-Semi ב-2017, אך ההשקה שתוכננה ל-2019 נדחתה במספר שנים. לקוחות רשאים להזמין סוללות להן טווח של 300 או 500 מייל (כ-480/800 ק"מ). על פי מבחנים, מסתמן שהצריכה נמוכה מ-2 קילוואט-שעה למייל (1.61 ק"מ) בטעינה מלאה. מערכת ההנעה כוללת שלושה מנועים וכן עם הטכנולוגיה המתאימה, אמורה להיות אפשרות להטעין את הסוללה ל-70 אחוז מהקיבולת שלה תוך 30 דקות. האצה ל-100 קמ"ש, עם מטען, אורכת כ-20 שניות.