חטיבת הרכבים של סוזוקי אולי נחשבת שמרנית בשיטת החשיבה שלו, כמעט ספרטנית. אך היבטים אלה מול התחכום המערבי ומוניטין האמינות הפכו חסרון ליתרון בעיני רבים שמעדיפים משהו פשוט וידידותי. יחד עם זאת, התוכניות לעתיד מבשרות שהיא מוכנה לעבור לשלב הבא, גם אם הוא כרוך בשינויים טכנולוגים יסודיים ויקרים יותר.

לראייה, גרסת הייצור של סוזוקי eVX הכל-חשמלי, שהוצג כקונספט בתחילת 2023 עתיד להיות נוכח בתערוכת 'בהרט אקספו' בהודו בינואר 2025 ולהתחיל לסלול את הדרך למשהו חדש לגמריי. הייצור הסדרתי מתוכנן להתחיל זמן קצר לאחר מכן והמכירות באירופה וביפן תהיינה בטווחי זמן לא רחוקים אחד מהשני. 

סוזוקי מייצרת את הדגם בהודו בחברת Maruti Suzuki עבור השווקים העולמיים. הרכב יימכר בסופו של דבר תחת השם Maruti eVX ומשם יופץ הלאה. "נשיק את הרכב החשמלי באופן רשמי בתערוכת הרכב בהודו בינואר שנה הבאה - ונקווה להשיק אותו בתחילת 2025. אירופה תהיה בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר גורם רשמי בסוזוקי. 

סוזוקי נערכת לחשמל את אירופה, בקטנה
צילום: סוזוקי

רכב המחקר eVX, שהוצג בשנת 2023 יהיה מעט גדול יותר מויטרה, עם אורך של 4.30 מטר, רוחב 1.80 מטר וגובה של 1.60 מטר. המערכת או התשתית מבוססת סוללה עם קיבולת של 60 קוט"ש שאמורה להספיק ל-550 קילומטרים לפי תקן הנהיגה ההודי MIDC. על פי מחזור WLTP, מדובר בטווח מוקטן בשיעור של עד 15%. 

סוזוקי תשמר חלק מהמסורת שלה גם ברכבים חשמליים. המשמעות היא, של-eVX תהיה גם הנעה לכל הגלגלים ומערכת הינע עם יעילות אנרגטית יחסית גבוהה לטובת חובבי השבילים. אין עדיין מידע נוסף אודות כוח וביצועים, אולם מכיוון שה-eVX פותח בשיתוף פעולה הדוק עם טויוטה, כפי שנעשה בעבר עם דגמים רגילים, תהיה גם גרסת טויוטה עצמאית ל-eVX בהמשך.

לסוזוקי היו עד כה רק מכוניות מיקרו היברידיות, היברידיות HEV ומכוניות פלאג-אין היברידיות (שלא הגיעו לישראל). הדגם האחרון שהציגה סוזוקי אשתקד היה גרסה היברידית מלאה של רכב הפנאי S-Cross. בינואר, חשפה סוזוקי את אסטרטגיית הצמיחה שלה עד 2030. לפיה, יצרנית הרכב היפנית מתכננת השקעות כוללות של 4.5 טריליון ין (בסביבות 27.8 מיליארד יורו). כמעט מחצית, יוקדש לפיתוח של רכבים מחושמלים.

עד סוף העשור, סוזוקי מתכננת להציג שישה דגמים חשמליים ביפן ובהודו, וחמישה דגמים חשמליים לחלוטין באירופה. החברה צופה שמכוניות חשמליות תהיינה כ- 20% נפי ממכירותיה ביפן עד 2030. באירופה, הנתון הזה צפוי להגיע ל-80% ובהודו ל-15%.