טויוטה ולקסוס מככבות בסקר האמינות האחרון של הירחון הבלתי תלוי קונסיומר ריפורטס. מגזין הצרכנות שהוקם לפני 90 שנה ומבצע בדיקות קפדניות לרכבים חדשים ומשומשים ריכז 26 מותגים ובדק 150 אלף בעלי מכוניות שהתבקשו לדווח על תקלות ב-12 החודשים האחרונים ברכבים בני 5-10 שניום. הירחון דירג את הרכבים לפי 20 היבטים בעלי פוטנציאל לתקלה - מנוע, תיבות הילוכים, בלמים, סוללות ועוד. 

הדירוג בטבלה הראשית מצביע באופן חד משמעי כי היפנים עדיין נחשבים לרכב האמין או המהמן ביותר לנהג הממוצע, משומש או חדש עם מספר התקלות הנמוך ביותר (ושביעות הרצון הגבוהה ביותר בהקשר זה). נציגה אחת אמריקנית, ביואיק איכשהו התברגה למקום יחסית גבוה ומתחתיה השגרירה הראשונה מאירופה - ב.מ.וו.

"המחקרים שלנו מראים שהדגמים המובילים מהמותגים בראש הטבלה אמינים כשהם חדישים וממשיכים להיות כך גם בתקופת הפעולה שלהם כרכב משומש לאורך זמן", אומר עורך המחקר בירחון סטיבן אלק. "מותגים כמו טויוטה וחטיבת היוקרה שתחתיה, לקסוס מאוד שמרנים כשזה נוגע לעיצוב מחודש אבל השיפורים שלהם מדודים ומדוייקים - לא מהפכניים".

סקר אמינות: היפניות בצמרת
צילום: יצרן

בתחתית הדירוג התנקזו חלק לא מבוטל מהמותגים תחת מטריית סטלנטיס - בעיקר האמריקנים. "קרייזלר, דודג', ג'יפ - אלה מותגים עם הרבה תקלות - ליקויים קטנים, ליקויים גדולים, הכול ביחד", אומר נהג המבחן הראשי של הירחון אלכס קניזק. 

עוד הוא אומר כי "נהגים מחזיקים את הרכבים שלהם לתקופה ממושכת יותר כי המחירים עולים ולא תמיד כדאי. לכן, שמנו דגש על דגמים בני עשור כי הלקוחות רוצים לדעת מה לקנות בלי להתעסק עם תיקונים יקרים וביקורים גוזלי זמן ומשאבים במוסך". 

השורה התחתונה הוא אומר, "שאולי אתה לא תנהג במכונית המתוחכמת ביותר בשוק, אבל היא לפחות היא תשרוד את השנים הארוכות שמחכות לה ותביא אותך ליעד עם שקט נפשי וכלכלי".