הדגם
פולקסווגן T-קרוס חולק אותה רצפה עם הסופרמיני פולו (MQB A0), אורך בסיס הגלגלים, 255.1 ס"מ, זהה – אך הוא ארוך ממנה; קודם ב-4 ס"מ, כעת ב-2 ס"מ נוספים ל-413 ס"מ. הוא רחב ב-2 ס"מ מפולו ל-177 ס"מ וכמובן גבוה כנדרש, ב-13 ס"מ ל-157 ס"מ. לפי פולקסווגן, תא הנוסעים הוא מהמרווחים בקטגוריה, בן היתר בזכות האפשרות להזיח את המושב האחורי. נפח תא המטען, שיש לו רצפה כפולה, נע בהתאם בין 380 ל-455 ליטרים.במסגרת מתיחת הפנים, נוסף פס תאורה לרוחב החזית, יחידות התאורה חדשות מלפנים ומאחור וכך גם הפגושים. עם השינויים בעיצוב אינם בולטים ביחס להופעה של הדגם המקורי. בתא הנוסעים חומרים חדשם ואיכותיים יותר, ובסביבת הנהג מולטימדיה עם צג "8 או "9.2, ממשקי קישור אלחוטיים.
הדגם מוצע עם אותו מנוע כמו לפני החידוש, אך הוא מעט חזק יותר; טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים המייצר 115 כ"ס (110 כ"ס קודם) ב-5000 סל"ד ו-20.4 קג"מ ב-2000-3500 סל"ד. התיבה היא דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ההנעה קדמית, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 10 שניות והמהירות המרבית 192 קמ"ש; לפני החידוש: 10.2 שניות, 189 קמ"ש.
אבזור, מחירים
כצפוי, T-קרוס המחודש מתמקם בחלק היקר של הקטגוריה. מחירו ברמת האבזור 'סטייל' 153,000 שקלים – עלייה של 13,000 שקלים; עם זאת, כעת מפרט האבזור עשיר יותר, כך שהעלייה מתקזזת בחלקה. במפרט האבזור: תאורת לד מטריקס, חישוקי "17, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים דו-אזורית, תאורת אווירה.מחיר הרכב ב-'R ליין' הוא 170,000 שקלים, ובמפרט: חישוקי "18, צג "9.2, מערכת שמע של ביטס, מושבים משודרגים, פריטי עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים.
מערכות הבטיחות שודרגו ביכולתן, ובמפרט: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.