חברת שלמה מוטורס, יבואנית BYD בישראל, מתחילה בשיווק המהדורה המחודשת של טאנג, דגם הפנאי החשמלי בגודל בינוני (D-SUV) לשבעה. 

טאנג הוצג ב-2018, עבר מתיחת פנים ראשונה ב-2021 וב-2023 עבר מסכת חידושים משמעותית, גם כדי להתאימו לתקינה האירופאית. דגם זה משווק כאן מספטמבר 2022, עם תחילת שיווק מותג BYD בישראל. עד כה, ובהיעדר תקינה אירופאית, היקף היבוא היה מוגבל ל-400 יחידות בשנה, וכעת לאחר העמידה בה הוא אינו מוגבל. 

דגם זה, המוצע בישראל רק בגרסה חשמלית ובהנעה כפולה, מוצע בסין ובמקומות נוספים גם בגרסה היברידית-נטענת, גם בהנעה קדמית בלבד. 
 

שינויים

שלא כרגיל במתיחת פנים, האורך גדל ולא במעט, ב-10 ס"מ ל-497 ס"מ. שאר הממדים ללא שינוי: בסיס הגלגלים, 282 ס"מ; הרוחב, 195 ס"מ; הגובה, 175 ס"מ. נפח תא המטען נע בין 235 ליטרים כאשר שלוש השורות זקופות ל-940 ליטר כאשר השלישית מקופלת. משקל הרכב עלה ב-141 ק"ג ל-2630 ק"ג.

BYD טאנג מעודכן בארץ – המחיר החל מ-325,000 שקלים
צילום: BYD

שינוי משמעותי אף יותר הוא בסוללה ובמערך הטעינה. לטאנג המחודש סוללת בלייד (LFT; ליתיום-ברזל-פוספט) עם 108.8 קוט"ש המוצעת מזה זמן בשוק הסיני – טווח הנסיעה המוצהר 530 ק"מ, הספק הטעינה המהירה 170 קילוואט; לפני החידוש: 86.4 קוט"ש, 400 ק"מ, 100 קילוואט. 

שינויים נעשו במרכיבי עיצוב בחזית הרכב ובחלקו האחורי. בנוסף, ובאופן בולט הרבה יותר, נעשו שינויים בסביבת הנהג, ובעיקר הצג המרכזי גדל מאוד, מ-"12.8 ל"15.6, גם הוא נע על צירו ונוספה תצוגה עילית. מפרט הבטיחות שופר, וזה כולל בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על ילדים ברכב. 

אין שינויים במערך ההנעה; שני מנועים – לקדמי 245 כ"ס, לאחורי 272 כ"ס – והתפוקה המשולבת היא 518 כ"ס ו-69.4 קג"מ. יש שינויים קלים בביצועים: משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 4.9 שניות והמהירות המרבית היא 190 קמ"ש; לפני החידוש: 4.6 שניות ו-180 קמ"ש.

במפרט האבזור: תאורת לד, חישוקי "21 (קודם: "22), מצלמות היקפיות, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת אחורית ולמושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור, חימום ועיסוי, צג "15.6, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, בקרת אקלים דו-צדדית ופתחי מיזוג מאחור, מערכת שמע של דיינאודיו, ריפוד מעור נאפה. 

מחיר BYD טאנג החל ב-325,000 שקלים.