פורטל הרכב Carwow ערך סקר כדי להציג את העדפותיהם המוטוריות של גברים ונשים; מנועים, תיבות, ויז'ואל, גימיקים, נוחות ועוד קריטריונים שונים שמרכיבים את התמונה הסופית כאשר ניגשים לבחור רכב חדש.

מתוך הנתונים, עולה לפחות הבדל אחד ברור בין המינים: גברים מייחסים הרבה יותר חשיבות לאסתטיקה; רק 29 אחוז מקרב הגברים אמרו שהעיצוב לא קריטי, בעוד ש-44 אחוז מהנשים אמרו שאפשר לחיות גם עם רכב "מכוער". 

גברים רוצים עזרי נהיגה. בסך הכל 60 אחוז מהנשאלים אמרו שמערכת סיוע בחניה חשובה מאוד עבורם. לכן, יותר גברים מאשר נשים בוחרים רכבים חדשים המצוידים במנגנון אוטומטי לסיוע בחניה בניצב ובמקביל. הנתון שאולי יפתיע את הגברים טמון דווקא באופן השימוש ברכב: אחוז גבוה מקרב הנשים בחר בתיבת הילוכים ידנית ואילו הגברים - רוכשים רכבים אוטומטייים. 

כשמדובר בסוגי ההנעה הפופולריים ביותר, קיימת תמימות דעים בקרב שני המינים: מנועי בעירה הם הבחירה מספר אחת שלהם. רק 27 אחוז מהנשאלים בחרו בהנעה חשמלית, דיזל והיבירידיות כ-25% ביחד, בעוד שמנוע הבעירה תפס בקלות את המקום הראשון עם 47 אחוזים. רק לפני שנה, המספרים נראו שונים מאוד, כאשר כלי רכב חשמליים דורגו לפני רכבי בנזין. 

בנוסף לבחירה המשותפת במנוע הבעירה, פרקטיות היא המשותף העיקרי השני במיקוד רכישת רכב של נשים וגברים: 38 אחוזים ממשתתפי הסקר ציינו כי "פרקטיות" מדורגת כמאפיין החשוב ביותר בבחירת רכב חדש, ובכך גם הדגישו תכונות מעשיות כמו שטח מחיה, אחסון וצריכת דלק לפני קריטריוני אחרים כמו ביצועים, עיצוב, טכנולוגיה או בטיחות.

פי שלושה גברים (22%) מנשים (7%) אמרו שהמכונית שלהם צריכה להיות באופן אידיאלי עם "יותר מ-200 כ"ס". מאפיינים טכנולוגיים אחרים כמו מערכות דיגיטליות, מולטימדיה או קישוריות גם הם מדורגים גבוה יותר בדירוג של רוכשי רכב גברים.

נשים, להבדיל מתמקדות יותר בבטיחותם וברווחתם של נוסעי הרכב. גם בקניית רכב חדש, נשים מתמקדות במאפייני בטיחות המגנים מפני סיכון לתאונת דרכים. 16 אחוז מרוכשות מכוניות רואות בתכונות הבטיחות את קריטריון הבחירה החשוב ביותר, לעומת 11 אחוז בלבד לגברים.