אילון מאסק יהיה הטריליונר הראשון בתולדות האנושות, כך עולה על פי דיווח של אקדמיית 'אינפורמה' בארה"ב. על פי הפרסום, מאסק, מנכ"ל טסלה והבעלים של פרויקט החלל Space x הוא הפייבוריט מבין כלל המיליארדרים לקבל הכרה רשמית כאדם בעל הון נצבר של 13 ספרות בעוד פחות משנתיים. שוויו של מאסק ב-2024 מוערך ב-241.8 מיליארד דולר.

על פי ממצאים של ירחון פורבס, וכן מאת מידע של אקדמיית אינפורמה, הונו האישי של מאסק צומח מדי שנה בשיעור גבוה מ-110%. את מחסום ה-1 מיליארד דולר, בדרך להכרזתו כ"מיליארדר" חצה מאסק לראשונה בשנת 2012 ומאז שבר כל שיא אפשרי ועלה על אוטוסטרדת רווחים מסחררת היישר לצמרת העשירים המשפיעים ביותר בכל הזמנים.

נושפים בעורפו של מאסק ומי שעשויים להקדים אותו למעמד טריליונר (אם כי בסבירות נמוכה יותר) הן כמה דמויות דומיננטיות בשוק העולמי, בין אם בענפי הייטק או מסחר. מדובר בשלושה אנשים לפי אינפורמה: גאוטמן אדני, נשיא קבוצת 'אדני' המעורבת בפיתוח נמלים, מנכ"ל חברת 'בריטו פסיפיק' (עוסקת בפטרוכימיקלים) פרוג'ו פנגוסטו, וכן אחד "אנונימי" אשר מככב בעולם הבינה המלאכותית - נשיא חברת Nvidia ג'נסן הואנג.

צריך לחדש

באינפורמה איתנים בדעתם שמאסק יהיה הטרליונר הראשון, על אף שבארה"ב מעריכים שחברת המכוניות - מנוע הצמיחה העיקרי שלו, צמאה לרענון בטווח הקרוב כדי להשלים את ההישג. הדגם החדש ביותר של טסלה הוא הטנדר רווי התלונות וקריאות התיקון סייברטראק, ואילו שאר הדגמים - מודל 3, מודל X, מודל Y, מודל S - כולם למעשה מבוססים על הדור הראשון וזכו לעדכון סמלי.

השלב הבא, המשמעותי מבחינת מאסק הוא הצגת דגם חשמלי מוזל, מודל 2 עם טכנלוגיית סוללות קומפקטית ובקרת טעינה מתקדמות יותר, בעלת טווח נסיעה גדול ותמחור אגרסיבי של 25 אלף דולר. גם מיזם ה'רובוטקסי' אמור להגדיל את הכנסות החברה בשנתיים הקרובות. 

טסלה: הטריליונר הראשון בהסטוריה - אילון מאסק
צילום: טסלה

טסלה מוסרת כ-2 מיליון רכבים חשמליים בשנה, ו-80% מהכנסותיה נובעות מתחום הרכב החשמלי הפרטי. הרווח הנקי מכל מכונית מוערך ב-7000-7500 דולר לכל דגם, ירידה של 25% ביחס לנתונים שפורסמו לפני שלוש שנים. בה בעת, היא עדיין מקדימה מותגי יוקרה כמו מרצדס או ב.מ.וו שמכניסים לקופה כ-4000-5000 דולר לכל רכב שנמכר. פרארי, אגב עומדת כמעט לבדה בפסגה - רווח של כ-90 אלף יורו פר דגם.