מקורבים לחברת הרכב השוודית אמרו לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כבר בתחילת 2023 כי וולוו מתכננת להשיק סך של שבעה דגמים חשמליים חדשים עד 2026. דגמים אלה כוללים את הרכבים החשמליים שכבר נמצאים בשוק, EX90 (רכב פנאי גדול), EX30 (רכב פנאי קומפקטי) וכן הגרסאות החשמליות של רכבי הפנאי המובילים - XC60 ו-XC40, כמו גם דמוי הקופה C40.

להבדיל מהמיניוואן EM90 המבוסס על Zeekr 009, הגרסה החשמלית של רכבי הסדאן S60 ו-S90 תרכיב חלק משמעותי בנבחרת הדגמים הגלובלית. על פי הדיווחים, עבודות הפיתוח של שני כלי הרכב, כמו גם מהדורה מעודכנת של המיניוואן תחת מיתוג וולוו מתבצעות על ידי מרכז המחקר והפיתוח בשנחאי.

הבסיס הטכני של ה-ES90 יהיה פלטפורמת SPA3 החדשה, שהיא פיתוח נוסף של ארכיטקטורת SPA2 של ה-EX90. החל מה-EX60 החדש, כל וולוו חשמלית עתידית תוצמד אל ה-SPA3 החדשה; ה-ES90 תהיה זמינה עם מנוע חשמלי אחד או שניים. הסוללה אמורה להיות בעלת קיבולת ברוטו של 111 קוט"ש, המאפשרת טווח של יותר מ-600 קילומטרים לטעינה. 

על פי פרסומים, מסתמן שהסדאן החשמלית גדולה יותר ממקבילתה עם מנוע הבעירה, ה-S90. אורכה יהיה 4.99 מ' על הכביש, בעוד שהדגם הקונבציונלי אורכו 4,963 מילימטרים. רוחב המכונית החשמלית כ- 1,945 מילימטרים וגובהה 1,547 מילימטרים, עם בסיס גלגלים של 3,102 מילימטרים. רוחב ה-S90 הוא 1,879 מילימטרים, גובה 1,443 מילימטרים, ובסיס הגלגלים הוא 2,941 מילימטרים. ה-ES90 תושק כנראה בשנה הבאה. אין עדיין פרטים נוספים על ה-ES60. 

וולוו עדכנה את תוכניתה לבנות מכוניות חשמליות בלבד משנת 2030 ואילך אחרי הירידה במכירות. אך עם זאת, היצרן לא רוצה לקצץ בהשקעות בכלי רכב חשמליים. כל הדגמים החשמליים המלאים של הנורדים ישתמשו בעתיד באותה ליבה של מערכות, מודולים, תוכנה וחומרה, ה-"Volvo Cars Superset", אשר נכנסת לשירות לראשונה ב-EX90 ותורחב בהדרגה.