כאמור, אולם תצוגה ייעודי לדגמי פוטון נחנך כעת (כפר סבא, זאב בלפר 15), ובשלב זה מוצג בו הטנדר של החברה הנקרא 'טיונלנד' הזהה עקרונית לכלים מסוגו ממזרח אסיה.מותגפוטון היא חברת-בת של תאגיד SAIC וזו נוסדה ב-1996. החברה מייצרת מיניוואנים, רכבי-פנאי/שטח וגם טנדרים. לפוטון דגמי מסחריות בגדלים שונים, משאיות קלות וגם כבדות ואוטובוסים מכל הסוגים. דגמי החברה מצוידים במנועי דיזל ובנזין ובשנים האחרונות נוספו לאחדים מהם גרסאות חשמליות. טנדר הדגם טיונלנד מוצע בשתי גרסאות עם תא-נהג כפול: דיזל – 2.0 ל', 160 כ"ס; תיבה אוטומטית 8 הילוכים, הנעה כפולה – חשמל, בהנעה אחורית.
עיקר העניין הוא בגרסה החשמלית, eTUNLAND שיש לה מנוע יחיד המייצר 177 כ"ס ו-33 קג"מ, וזה מצויד בסוללה של CATL עם 88.5 קוט"ש המעניקה טווח של 450 ק"מ בתקן WLTP. הספק הטעינה המהירה 77 קילוואט, לטעינה מ-20% עד 80% בחצי שעה.
בסיס הגלגלים הוא 310 ס"מ, האורך 534 ס"מ, הרוחב 19 ס"מ והגובה 187 ס"מ. לרכב מרווח גחון של 19.5 ס"מ, וזוויות הגישה והנטישה הן 27 ו-19 מעלות. המשקל הכולל 3200 ק"ג, משקל המטען 900 ק"ג.
בקרת הטעינה שלו כשירה לקבל 77 קילוואט, כך שניתן להשיב לסוללה 80% בחצי שעה, בעוד בזרם AC משך הטעינה אורך שמונה שעות. ערכים אלו, מאפשרים לו לשאת משקל של עד 900 ק"ג.
מחיר הרכב 306,000 שקלים ולמשך ההשקה 298,000 שקלים, וניתנת לו אחריות ל-5 שנים/200,000 ק"מ (לסוללה 8 שנים/160,000 ק"מ).בהמשךאבי שדה, מנהל השיווק של דלהום, אומר כי החברה תרחיב מאוד את היצע הדגמים שלה והיא מכוונת להיות המובילה בהנעה חשמלית בתחום המסחרי הקל. בשיחה עמו הוא מציין כי הטנדר החשמלי, ראשון מסוגו בישראל, מכוון לעבודה כמקובל בדגמי טנדרים רגילים מסוג זה, וטוען לטווח חשמלי יעיל בפועל.
בחודשים הקרובים יגיעו לכאן מסחרית במשקל כולל של 6 טון, ומשאיות במשקל כולל של 7.5 טון ו-18 טון, ואליהם יצטרפו גם אוטובוסים חשמליים.