ייצור פיאט 500 החדשה והכל-חשמלית הופסק למשך חודש החל מה-13 בספטמבר עקב ביקוש נמוך. חברת האם של פיאט Stellantis אמרה שהירידה במכירות "כרוכה בקשיים הגדולים איתם מתמודדים כל היצרנים בשוק הרכב החשמלי האירופי".

לפי נתונים של Jato Dynamics, פיאט מכרה 74,885 יחידות מה-500 (הן בנזין והן חשמלי) ברחבי אירופה בין ינואר לסוף יולי - 24 אחוז פחות מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. נתח השוק הכולל של כלי רכב חשמליים באירופה ירד מ-14.6% ביולי 2023 ל-13.5%.

"חוסר הבהירות לגבי התמריצים והעתיד של רכבים חשמליים ממשיך להוות מחסום עבור צרכנים השוקלים לעשות את המעבר אל רכב חשמלי", אמר אנליסט Jato, פליפה מונוז. "גורמים אלה, יחד עם הערך השיורי הנמוך של רכבי החשמל, תרמו לירידה ביולי".

פיאט מציעה כרגע רק את הדור האחרון של ה-500 כמכונית חשמלית. הדגם הקודם עם מנועי בעירה עדיין נמכר לצדו, אך זה יופסק השנה בהדרגה עקב תקנות אבטחת סייבר חדשות של האיחוד האירופי. בעתיד, ה-500 החדשה תהיה זמינה גם ללקוחות עם מנוע בעירה לפי דרישה, כך הודיעה השנה היצרנית. בנוסף, הפלטפורמה עוברת עדכון כדי להתאים למערכת מיקרו היברידית. 

מנכ"ל פיאט, אוליבייה פרנסואה, אמר לאחרונה לכלי התקשורת בטורינו: "ברור שחשבנו, כמו כולם, שהעולם יעבור לחשמל מהר יותר ושעלויות החישמול ירדו מהר יותר. אבל לא יכולנו לדמיין שנתקל בנגיף הקורונה, שיהיה מחסור בחומרי גלם ושהחברה או האוכלוסייה האירופית - לא כולה, לא החלק הצעיר ביותר - תפנה עורף לפתרונות ברי קיימא. אבל זו המציאות שאנחנו צריכים להתמודד איתה". 

בנוסף להשקת ה-500 ההיברידית בעתיד, פיאט משקיעה כ-100 מיליון יורו בפיתוח סוללה חדשה ל-500 החשמלית. נשיא סטלנטיס, קרלוס טבארס, אמר כי הדבר "יגדיל באופן משמעותי את טווח ה-500e תוך הפחתת עלויות בשיעור חד".

הייצור של פיאט 600e החשמלית החדשה ממשיך כמתוכנן. גם המיקרו העירונית טופולינו תהיה בארסנל. הדגם הבא שיושק הוא הגראנד פנדה, כמכונית חשמלית והיברידית.