יבואנית מותג Cupra לישראל צ'מפיון מוטורס תחל לשווק את מתיחת הפנים של רכב הפנאי הספורטיבי קופרה פורמנטור. Formentor הוא הדגם המקורי הראשון של המותג הספרדי אחרי שהחטיבה הצעירה בנתה את המיתוג מחדש רק על רכבים קיימים של סיאט.

גרסה זו, עליה נהגנו לפני כמה שבועות כוללת שורה של שדרוגים אסתטיים, טכנולוגיים ודינמיים, והיא משודכת אל מנוע 1.5 ל' ו-2.0 ל' טורבו בצימוד אל תיבת הילוכים דו מצמדית עם הנעה קדמית או הנעה כפולה בהתאמה.   

הפורמנטור המעודכן ממשיך להיות מבוסס על הדגם שהוצג ב-2020 ומוגדר כרכב פנאי דמוי קופה, אם כי בעל מאפיינים ספורטיביים מובהקים, בהתאם לתפישת היצרן בתוך קונצרן פולקסווגן. הבסיס נשאר רצפת MQB evo עם אורך כולל של 4.45 מ', בסיס גלגלים של 2.68 מ' וגובה של 1.53 מ'. 

החל שיווק קופרה פורמנטור המחודש
צילום: קופרה

במסגרת מתיחת הפנים, קופרה מבצעת שינויים קלים בשבכה, הפגושים, חתימות תאורת ה-LED בשני הקצוות וחישוקים בעיצוב חדש, גם עבור גרסת ה-VZ. כל אלו מתכתבים עם נבחרת דגמים מעודכנת של קופרה כולל לאון המחודשת, טווסקאן ועוד שורה של רכבים חדשים בהם גם טראמר.  

הרכב המנועים של הפורמנטור מתחיל עם 1.5 ל' מיקרו היברידי ומנוע 2.0 ל' טורבו משודך לגרסת ה-VZ כפולת הנעה. בראשון, עם הנעה קדמית הספק מרבי של 150 כ"ס ו-25 קג"מ הזמינים מטווח של 1,500 סל"ד, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש בסיועה של תיבת DSG-7 אורכת תשע שניות ועד מהירות מרבית של 205 קמ"ש. 

החל שיווק קופרה פורמנטור המחודש
צילום: קופרה

מנוע ה-2.0 ל' של הפורמנטור VZ מייצר כעת תוספת של כ-20 כ"ס ומעפיל ל- 333 כ"ס ו-42.8 קג"מ מ-2,100 סל"ד ובסיועה של תיבת ה-DSG7 מסיים את המיאוץ ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות בלבד ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 250 קמ"ש. ל-VZ גם בולמים, בלמים ומערכת היגוי משודרגת של Cupra וכן בקרת נהיגה סלקטיבית, כולל מצב "דריפט" לגילוח סוליות מהנה.  

ציוד, אבזור. ברמת הגימור הבסיסית תמצאו מתלים אדפטיביים, מערכת מולטימדיה עם מסך חדש שקוטרו כעת גדול יותר עם 12.9 אינץ', תאורת אווירה, ממשקי אפל ואנדרויד, מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים תלת אזורית, חימום בגלגל ההגה, דלת תא מטען חשמלית. 

בגרסת ה-VZ, שתמכר ב-300 אלף שקלים, חישוקים מוגדלים ל-19 אינץ', מושבי ספורט באקט עם זכרונות וכיוון חשמלי, במת סאונד של חברת Sennheiser, פנסים קדמיים בטכנולוגיית מטריקס ובקרת ירידה במדרון. 

שתי חבילות אופציונליות (בתוספת תשלום) מעשירות את גרסת ה-1.5 ל': בליין 'יוניקו' מקבלים תמורת 12,900 שקלים גג פנורמי ומושבי באקט, ואילו בחירה בליין 'ריטמו', תמורת 9,900 שקלים משדרג את מערכת השמע הבסיסית לפרמיום של מותג Sennheiser לצד הוספת גג פנורמי.