בגרמניה בוחנים יוזמות לתמיכה ביצרניות הרכב כדי להתמודד עם המשבר בענף אחרי ירידה חדה במכירות הרכב החשמלי. לאחרונה צפו כמה תמרורי אזהרה בולטים כמו בתוך קבוצת פולקסווגן שמסתכנת בסגירת מפעל אחד או יותר ותכין קיצוץ כבד בכוח האדם שלה. התערבות ממשלתית מתגבשת כעת על ידי שר הכלכלה הגרמני רוברט האבק, שמרגיש לדבריו "מחויב לעשות משהו". 

שיעור ההטבה לרוכשי רכב חשמלי בגרמניה נקבע בזמן הפעלתו ב-2016 על סכום של 4,500 יורו לכל קונה, ועד סוף 2023 - מועד פקיעתו, הסתכם הסיוע הממשלתי בכמעט 10 מיליון יורו. בגרמניה העריכו כי עד סוף 2030 תהיינה על הכבישים 15 מיליון מכוניות חשמליות אולם כבר בדצמבר דנו בהשלכות ביטול התמריצים, והזהירו מפני ירידה שנתית של כ-200 אלף יחידות - נתונים שמתחילים להתממש. 

האבק דיבר על הנושא בביקור שביצע לאחרונה במפעל אמדם של פולקסווגן; "חלק גדול מהבעיות, שחלקן עוברות בירושה מהעבר, חייבות להיפתר על ידי פולקסווגן עצמה". השר עצמו הוסיף כי בעוד שיצרניות הרכב חייבות לקחת חלק מהאשמה במצבן הנוכחי, הממשלה מרגישה "חובה לעשות משהו כדי להניע את השוק מחדש". 

פולקסווגן לא לבד, שכן ב.מ.וו ומרצדס נקלעו אף הן למצוקה בסוגיה זו. התמונה הנוכחית מעוררת הרבה "סימני שאלה" אומרים מומחי כלכלה במינכן לגבי האופק של הרכב החשמלי; בגרמניה כמו ברוב אירופה, חל קיטון דרמטי בביקוש לכלי רכב חשמליים לאחר שממשלות, החל מהבונדסטאג - הפחיתו או גנזו לחלוטין את התמריצים כדי להדק את חגורת התקציב הלאומית. 

כך למשל באוגוסט, דווח על צלילה של 69% ברישוי רכב חשמלי חדש - וכל היצרנים המקומיים שולחים אותות מצוקה לממשלה; פולקסווגן עשויה כאמור, בפעם הראשונה לסגור כמה מהמפעלים שלה עקב ירידה במכירות; חברת ב.מ.וו, חתכה את תחזית הרווח לשנה כולה, בין היתר בשל ההאטה במכירות כלי רכב חשמליים אבל לא רק; גם מרצדס -בנץ העולמית עדכנה את היעדים הפיננסיים שלה כלפי מטה עד סוף 2024, הפעם בגלל הפסדים בסין.