טיאנשו שין – כבר שלושים שנים בתעשיית הרכב – נולד בצפון-מזרח סין, למד הנדסת רכב, יצא לאירופה, שהה שנים רבות בבריטניה שם עשה תואר שני במנהל עסקים וסיים תוכנית ללימודי מנהלים, שהה ועבד גם בארה"ב.
את ראשית דרכו בתעשיית הרכב עשה במסגרת FCA, שם מילא תפקידם בכירים באסטרטגיה, שיווק ופעילות עסקית. ההמשך היה ב-PSA, שם פעל באותם תחומים. טיאנשו הגיע לדרגות ניהול בכירות בפעילות PSA בסין, והיה שם סגן נשיא האחראי על אסטרטגיה, מערכות וקשר עם הציבור.
עם הקמת סטלנטיס – שילוב של FCA ו-PSA – היה טיאנשו שין לאחראי התכנון והפיתוח העסקי, תכנון המוצרים ושיתופי הפעולה הנדרשים של סטלנטיס בסין, היה גם חברת מועצת המנהלים שלה שם.
עכשיו, אם מחברים את המסלול שעשה טיאנשו שין ואת המאפיינים של החברה החדשה – יצרן סיני הפונה לעולם באמצעות חברה שהוקמה על-ידי תאגיד רב-לאומי, תפעל בכל העולם – מקבלים תוצאות חופפות. זה פשוט התבקש; האיש הגיע מוכן.
מפגש
הוא גם הגיע מוכן לראיון אותו ערכתי לפני הנהיגה ב-C10 החדש – ממש כמו כל הדוברים האחרים במהלך ההשקה – הדגיש כל מה שחשוב לחברה החדשה, והצליח להיראות מופתע בשאלה אחת בסוף. האמת? התגובה הזאת הפתיעה אותי – בין אם הייתה אותנטית, בין אם פחות.בכל אופן, טיאנשו הוא איש שיחה נעים מאוד, ולמרות הלוז, ואלה שהמתינו ועוד כאלה, בין התייחסות אוטומוטיבית אחת לשנייה, באו דברים נרחבים יותר, כמו התייחסות למרכיבים של תרבות סין.
אז מה מביא אותך לתפקיד הזה?
"כאשר הייתי ב-FCA תחום האחריות שלי היה על ג'יפ, בפסיפיק וישבתי גם בגוואנגז'ו. במסגרת הפעילות ב-PSA, בהמשך, הייתי בשנחאי ושם עסקתי בשילובים ובמיזוגים. בנובמבר 2023 מוניתי לתפקיד מנכ"ל המיזם השיתופי ליפמוטור אינטנרשיונל. זה דיל בן 11 חודשים, והחברה עצמה היא תינוק שנולד רק לפני 5 חודשים".
מה עיקר המעשה של החברה?
זהו מיזם משותף בו לסטלנטיס יש 51% ולליפמוטור 49%, והוא מיועד להגיע לעולם כולו ובאופן מדורג. אתגר של ממש הוא סינרגיה בין כל המרכיבים. החברה החדשה מבוססת רק על דגמים של ליפמוטור, והיא זו שתשווק בכל העולם להוציא סין. בנוסף היא גם תשווק את המותג באמצעות רשת משלה, תעניק שירות באמצעות מוסכים ואספקת חלפים.
"היתרון של סטלנטיס הוא בכך שזהו תאגיד הפועל ברחבי העולם ויש לו 30 מפעלי ייצור, שרשרת לוגיסטית ומערך שירות פועלים והכל יוצר מערך שלם ועובד".
מה מייחד את ליפמוטור?
"ראשית, 60% מהמרכיבים 'נעשו בבית', החל ממערך הסוללות (לא התאים עצמם המיוצרים על-ידי CATL; י.פ) והרצפה במבנה 'תא-למרכב' ועד למחברי הקישור בין יחידות תאורה וגם הפנסים עצמם. גם הבסיס הטכנולוגי של מערכות הקירור, הניהול והשליטה מקורו בחברה, גם המנוע. כל אלה מאפשרים התאמה טובה יותר, מחיר מופחת ויחס יעילות/מחיר עדיף, גם תלות מופחתת בספקים".
בירור אחרון
השיחה הקצרה הגיעה לקראת סיום, וטיאנשו שין שציין את איכות C10 בכלל ורמת השקט בפרט, הביע את ביטחונו שגם אני אתרשם מהרכב.ומכיוון שהגענו לרכב עצמו, שאלתי מה יהיה עם אותה בעיה של הנדסת אנוש פגומה המאפיינת את הדגמים החשמליים הסיניים שהלכו בדרכה הקלוקלת של טסלה, בתחומים אחדים גם רחוק יותר.
האיש נדהם, כאילו ועניין זה אינו קיים, חייך כאילו אמרתי משהו מופרך. פירטתי ביחס למה שהתכוונתי ובתגובה הציג טיאנשו את הסלולרי שלו, וציין כי גם עם תחילת השימוש במכשיר הזה הדבר היו לא בהכרח אינטואיטיביים. אז זה רק עניין של הרגל.
זה לא בדיוק, עניתי, מכיוון שלעשות סוג של פעולות דרך מסך בזמן נהיגה זה עניין שונה, מה גם שאפשר לתפעל מערכות באופן פשוט. לא נראה שהשתכנע.
"יורו NCAP דורש שינוי בגישה" הוספתי. נראה היה שהוא משתכנע.