פולקסווגן עובדת בקדחתנות על הכשרת מכונית חשמלית קטנה ומודרנית בסביבות 20,000 יורו - אבל היא לא לבדה וגם לא חלוצה. דאצ'יה כבר בזירה הרבה זמן עם ספרינג, וגם מותגים אחרים ורכבים חדישים כמו סיטרואן (C3) מתכננים לכבוש את השוק ופתחו פערים אסטרטגיים מ-VW.
כדי להוריד את המחיר לרף ה-20 אלף יורו, ולהיות תחרותית, פולקסווגן בוחנת היבטים אחרים שאינם קשורים ישירות למערכות ההינע החשמליות, סוללה, שהן היקרות ביותר על הסיפון, אלא לגורמים שמשפיעים על חווית המשתמש. הפתרון? בחטיבת הפרטיות בוחנים אם ניתן יהיה לשווק את הדגמים החשמליים הזולים ללא מערכת מולטימדיה ראשית - ולהחליפה בסמארטפון.
כפי שדיווחנו אמש, לאחרונה החלה פולקסווגן להציע את המכונית החשמלית הקומפקטית ID.3 תמורת 29,760 יורו לפרק זמן קצוב. עד אמצע העשור, רכבים חשמליים מלאים של פולקסווגן וכן של קופרה וסקודה צפויים להתייצב על רמת מחיר בסביבות ה-25,000 יורו, עוד בטרם תצוץ מכונית חשמלית ב-20,000 יורו או פחות.
הרעיון להוזלה נקרא "תביא את המכשיר שלך", כך נמסר על ידי בכירי VW בראיון לעיתון 'דר שפיגל'. במובן מסוים, יש בכך מידה של הגיון, שכן הסמארטפון של הנהג יכול להשמיע מוזיקה או לתכנן את המסלול. מיזם דומה, יושם כאמור בחשמלית הקודמת של פולקסווגן ה- up!, שייצורה פסק בשנה הקודמת. סיטרואן נוקטת בגישה זו גם עם ה-ë-C3, שהוצגה לראשונה השנה תמורת 23,300 יורו וצפויה להיות זמינה ב-2025 עם סוללה קטנה יותר - שתפחית את מחירה עוד יותר.
המכונית החשמלית של פולקסווגן ב-20,000 יורו אמורה לערוך בכורה עולמית בשנת 2027. הקונצרן יגלגל לכביש רכבים חשמליים במחירים נוחים "מאירופה, עבור אירופה", הודיעה החברה ביוני. זה כולל את שתי הספרדיות VW, Škoda, Sest/Cupra וחטיבת המסחריות של פולקסווגן. לפני כמה חודשים גם קיבלנו הצצה ראשונה אל המכונית החשמלית של סקודה ב-20,000 יורו, סקודה אפיק.
המשא ומתן עם רנו על שיתוף פעולה ליצירת כלי רכב קטנים וחשמליים לחלוטין, שעל פי הדיווחים האחרונים התקדם בצורה חיובית, ירד מהשולחן. המשמעות? קבוצת פולקסווגן תממש את כל פרויקט החשמליות שלה בשווי 20,000 יורו בגפה.