באירוע בינלאומי היום (ד') בברלין, חשפה חברת דאצ'יה את רכב הפנאי ביגסטר (Bigster). הדגם החדש מתואר מהרבה בחינות כאח גדול ושימושי יותר לדאסטר, אך פחות מחוספס ממנו. דאצ'יה תשווק אותו ברבעון א' באירופה עם תג התחלתי של 25 אלף יורו לרכבי בנזין בסיסיים, בעוד דגמים היברידיים יקרים יותר בכמה אחוזים ויחלו באזור ה-30 אלף יורו. הוא ישלב את אותן תכונות 4X4 מסורתיות של הדאסטר עם פתרונות אחסון מודולאריים ואמצעי בטיחות מתקדמים. 

הוצג דאצ'יה ביגסטר
צילום: יצרן

לדאצ'יה היו בשנים האחרונות תוכניות לרכב פנאי 7-מושבים, אולם אלה עודכנו, אופסנו במגירה ויהיו זמינים רק בג'וגר המשלב מרכב סטיישן, מרווח גחון פונקציונלי עם קצת רוח הרפתקנית. באשר לביגסטר, הוא נשאר קרוב למקורות הראווה שלו וכן לקבוצה C, כאשר אורכו של הביגסטר הוא 4.57 מטר, רוחבו 1.81 מטר, גובהו 1.71 מטר ובסיס הגלגלים שלו הוא 2.70 מטר - גדול ב-4 ס"מ מדאסטר. נפח תא המטען עד 667 ל', ללא קיפול המושבים.

הוצג דאצ'יה ביגסטר
צילום: יצרן

בתוך תא הנוסעים, לוח המחוונים (דיגיטלי) יכול שיהיה בגודל 7 אינץ' או 10 אינץ' בהתאם לגימור; מסך המגע הראשי, לעומת זאת, הוא 10.1 אינץ' בכל הגרסאות. מרמת הכניסה התקנית ( Essential), המערכת מצוידת ארבעה רמקולים וקישוריות אלחוטית עם Apple CarPlay ו-Android Auto. רמה אחת למעלה, מערכת שמע עם צליל המדמה חווית 3D של Arkamys עם שישה רמקולים. כל הדגמים מצוידים במערכות הגנה אקטיביות. 

הוצג דאצ'יה ביגסטר
צילום: יצרן

כמו כן, דאסטר חונך כמה פיצ'רים "יוקרתיים" שטרם נכנסו להיצע הרומני. הוא יאפשר בחירה, בהתאם לרמת הגימור במושבים עם תפעול חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, צביעה דו-גונית, בקרת אקלים דו אזורית וכן תקרה פנורמית מלאה. בדאצ'יה אומרים שהצליחו לשלבם בצורה חסכונית, בין היתר על ידי שימוש במנוע אחד לפתיחה וסגירת תא המטען החשמלי וכן שימוש בתאורת LED לאורות החניה. 

הוצג דאצ'יה ביגסטר
צילום: יצרן

היצע ביגסטר מחושמל לחלוטין ומציע ארבע אפשרויות: בחלק העליון גרסתו ההיברידית המלאה, שהיא ראשונה לכל קבוצת רנו: גרסת ה-Hybrid 155 היא האבולוציה של המערכת שהוצגה בג'וגר.  בנוסף להיותה חזקה יותר (155 כ"ס), יש לה ארבעה צילינדרים עם נפח גדול יותר (1.8 ליטר). מנוע הבעירה הפנימית נתמך בשתי יחידות חשמליות: אחת עם 50 כ"ס ואחת שמתפקדת כמתנע/גנרטור. אין כרגע נתונים אודות ביצועים, צריכת דלק. 

את מערכת ההנעה משלימים סוללה של 1.4 קילוואט ותיבת הילוכים Multimode, מה שהופך את ההיברידית המלאה לגרסה האוטומטית היחידה של הביגסטר. האחרות, כולן 48 וולט מיקרו היברידיות/מתונות, כולל גרסת TCe 140, המצוידת ב-1.2 ליטר 3-בוכנות טורבו עם תיבת שישה הילוכים ידנית. הדגם המרכזי יהיה ה-130 כ"ס כפול הנעה, עם חמישה מצבי נהיגה שונים (שלושה מהם מוקדשים לשטח).

הוצג דאצ'יה ביגסטר
צילום: יצרן

נתח השוק שבו יתחרה ביגסטר (סגמנט C) מהווה 23% מכלל המכירות באירופה (כ-2.8 מיליון מסירות). הרכב הנמכר ביותר בקבוצה זו הוא פולקסווגן טיגואן, אחריו קיה ספורטאז'. בדאצ'יה סוברים שהוא בעל פוטנציאל להפוך ללהיט מכירות גדול; מנהל המותג דניס לה ווט אמר באירוע כי בתהליך הבשלתו גויסו 400 נהגים מגרמניה כקבוצת מיקוד שסייעה להגיע להחלטות בנוגע לאבזור, הנעה ועוד. 

מהיבואנית לישראל 'פריסבי' נמסר למערכת 'אוטו' כי הביגסטר עתיד להגיע לארץ בשנה הבאה, כנראה במחצית השנייה.