רנו חשפה גרסה מעודכנת ל-Twingo E-Tech הכל-חשמלי במסגרת תערוכת הרכב בפריס. אב הטיפוס שהוצג בעבר במעגלים סגורים, פתוח כעת לראשונה לקהל הרחב, נועד לשלב לדברי החברה הצרפתית מסורת ומודרניות.

"עם צבעים עזים, מראה עליז וזריזות יוצאת דופן, הטווינגו הראשונה ב-1992 גילמה בדיוק את מה שרנו מתכוונת ב'les voitures à vivre': (מכונית לכל יום), אומרים הצרפתים. "אב הטיפוס של Twingo E-Tech Electric מחייה את הרעיון הזה בצורה עכשווית. כמכונית חשמלית חסרת פשרות לתנועה עירונית. מכונית התצוגה מקורית, חכמה, ידידותית ובלתי צפויה בדיוק כמו המקור".

למרות מידותיו הקומפקטיות, לאב הטיפוס של Twingo E-Tech Electric חמש דלתות וסביבה פנימית מרווחת ולא מצועצעת יתר על המידה. פרטים שונים בהשראת הטווינגו המקורית מדגישים את הפרופורציות המינימלסטיות שלה, החשיבה על שימושיות פשוטה ואת המשטחים החלקים. הפנסים, הממוקמים כעת בטבעות לד מרחפות לכאורה, תורמים למראה רטרו מודרני, על פי תפישת מעצבי רנו (ע"ע רנו-5 החשמלית). 

רנו ממציאה את הטווינגו מחדש
צילום: יצרן

"על ידי ביטול מנוע בעירה, שלושת הפתחים הקטנים במכסה המנוע הם למעשה מיותרים, אבל השארנו מחווה חשובה למקור", אומרים רנו. מכונית התצוגה מספקת הצצה מוקדמת אל שלב הייצור של דור ארבע לטווינג שיושק, כך מסתמן ב-2026 - קודם לכן דנו על שנת 2025. עם מחיר כניסה של פחות מ-20,000 יורו, הרכב שפותח על ידי חטיבת Amper הייעודית מקיים את ההבטחה להנגיש את המכונית החשמלית ליותר ויותר אנשים, כך מסבירים ברנו. 

היצרן עדיין לא מפרסם פרטים ספציפיים על הטכנולוגיה של הטווינגו החשמלית. הטווינגו הנוכית הושקה בתחילת הדרך עם מנועים מסורתיים מ-2020, ואורכה 3615 מילימטרים, אך בשל ירידה במכירות לא הייתה זמינה בכמה נקודות הפצה בשנתיים האחרונות. ואולם במחזור חייו של הדור הנוכחי, הותאמה לה מערכת חשמלית קומפקטית בהספק של 60 קילוואט (81 כ"ס) עם סוללה של 22 קווט"ש לטווח של 190 ק"מ לפי תקן WLTP. זו נמכרה בגרמניה ב-28 אלף יורו. 

מכאן איפוא, כיבנוסף למחיר נמוך יותר שיחל ב-20 אלף יורו - וצריכה נמוכה יותר, הדור החדש אמור להיות הרבה יותר שימושי בכל הכרוך בטווח נסיעה, ביצועים וחווית משתמש. הספק המנוע לא אמור להיות גבוה משמעותית אבל הפלטפורמה החדשה צריכה להעניק לה יכולת מגובשת יותר.