כמו פיג'ו 3008, אופל גרנדלנד, דגמי ג'יפ, ה-C5 איירקרוס החדש יוברג על רצפה חדשה, ה-STLA (בינונית) של קבוצת סטלנטיס, ולכן הוא ישווק הן עם מנועי בעירה וכן בגרסה חשמלית מלאה. מנועי בנזין ירכיבו את קומת הכניסה ל-C5 איירקרוס החדש, כולל מנוע ה-1.2 ל' החדש עם רצועת תזמון יצוקה בהספק של 136 כ"ס ותיבת הילוכים דו-מצמדית חדשה 6-מהירויות. מנועים מיקרו היברידיים, היבריידים, פלאג אין הייבריד גם כן נכללים.
הגרסה החשמלית מתכתבת עם הפיתוחים האחרונים בפיג'ו-סיטרואן, בהם מהדורות לונג-ריינג' עם טווח נסיעה של כ-700 קילומטרים במחזור Wltp וביצועים נמרצים. המערכת תוכל לקלוט טעינה במהירות של כ-160 קילוואט ולהשיב לסוללה 80% בפרק זמן של כ-27 דקות במסופים מהירים.
אבל אולי השינוי החשוב ביותר ב-C5 איירקרוס לא טמון דווקא בביצוע אלא בפרקטיות, ידידותיות למשתמש. אחת מהחולשות הבולטות של הדגם הנוכחי מצויה במרווח האחורי המצומצם לרגליים, ויעיד כך מי שמשתמש במושבי בטיחות גדולים; בדור השני, צמח האורך ב-15 סנטימטרים ל-4.65 מ' ובוצעו שינויים בהנדסת האנוש, פרופורציות וממד השימושיות בכל החלק האחורי. הגובה, קטן בכמה מילמיטרים אך זה כאמור לטובת הפחתת החיכוך.
סיטרואן תחשוף עוד פרטים, תמונות פנים ורמות גימור על ה-C5 איירקרוס בהדרגה עד לקרבת מועד חשיפתו המלאה במחצית שנת 2025, אז גם נקבל יותר מידע לגבי תאריכי שיווקו בארץ. על פניו, נראה שבעקבות הצלחתה, נצמדת סיטרואן למערכת הבולמים המאלחשת של הדור היוצא שהפכה לסימן ההיכר שלו.
חזית חדשה ל-C4
סיטרואן בחרה בתערוכת פריס להציג גם את מתיחת הפנים של C4 ואחיו בעל מוטיב הפנאי, ה-C4 X. למעשה, כל הדגמים החדשים של סיטרואן מזוהים מעתה עם רכב המחקר 'אולי' שהוצג לפני שנתיים, אחריו הופיע ה-C3 החדש המשקף את שפת העיצוב החדשה ממנה מושפע גם C5 איירקרוס החדש ושני דגמי ה-C4."סיטרואן C4 ו-C4 X החדשים מגלמים התפתחות משמעותית בשפת העיצוב שלנו. הם לא רק מציגים אלגנטיות מעודנת, הם מבטאים אופי חזק יותר, נוכחות שרירית המעידה על הרצון שלנו להמשיך לבלוט. הפנסים הקדמיים, עם העיצוב החד שלהם וטכנולוגיית LED הם לא רק ערובה לנראות, אלא הצהרה של דינמיות ואיכות עיצוב פיסולי. אלה אינם קישוטים פשוטים, הם שיקוף של החוזק הפנימי של ה-C4 החדש, חוזק המהדהד עם הרוח החלוצית של קונספט OLI", כך פייר לקלרק, מנהל עיצוב סיטרואן.
המידות, בשני הדגמים תהיינה ללא שינוי, אך סיטרואן תעדכן חלק מהמנועים שיכללו גם גרסאות היברידיות עם עד 136 כ"ס ותיבת הילוכים דו-מצמדית 6-מהירויות (משרתת את כל היצע PSA). גרסאות חשמליות תהיינה זמינות עם טווח נסיעה של 360 ועד 450 קילומטרים ומהירות טעינה מרבית של 100 קילוואט.
דגמים אלו יגיעו לשווקים הרלוונטים וגם אלינו בשנה הבאה - סוף רבעון א, כך לפי היבואנית בישראל דוד לובינסקי.